Om oseriös piercing i radio
Sitter och lyssnar på radion (radio väst tror jag det är)
där det skall handla om "piercare" (vet inte om det innebär studios eller hemmapulare), tyvärr verkar det bli ett negativt inslag.
Om att det inte krävs utbildning samt att många som gör det saknar kunskap.
ska se om jag lyckas lyssna på inslaget, uppdaterar tråden i såfall.
≧◔◡◔≦
Skulle vara kul att höra :)
nej det finns ju tyvärr ingen utbildning inom denna yrkesgrupp, inte heller för tatuerare. Men det betyder ju inte att man inte har någon erfarenhet, studios anställer ju endast de med lärlingsutbildning osv. man tar ju inte direkt en helt främmande person utan någon form utav bakgrund måste det ju finnas (detta gäller studios och inte de som sysslar med detta hemma)
Det finns väl vissa kurser man kan gå som piercare iaf? Har för mig att min tattuerare pratade om det, då jag föreslog att han eller hans sambo kunde ta på sig den biten med då det inte finns någon piercare på orten.
Paulina
Såg idag när jag fixade min helix att både tatueraren och piercaren hade certifikat från USA. Misstänker det är dit många seriösa tar sig för att lära sig :)
#2 det finns visst utbildning för tatuerare :) vi har en gymnasie linje här i Gävle.
#5 Jo fast den utbildningen är väldigt ny:)
Annars är de lärlingsjobb som gäller och att ta certifikat som sagt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
attans, hade inte tid att lyssna, min lunchrast tog slut tack vare allt babbel om annat och skitmusik :(
Men bör finnas att lyssna på här misstänker dock bara att det var ett fjuttinslag.
kl 13.33
p4 Extra
"Att pierca sig på kroppen är populärt men det kan gå väldigt fel. Dom som utför piercingarna behöver ingen utbildning och alla vet inte vad dom gör."
≧◔◡◔≦
#6 ja, den är ny, men den finns :D blev så arg att dom startade den efter att jag hade slutat. taskigt..
#5 oj vad kul! är det något nytt som startat eller har det funnits länge? fel av mig då, inte så vanligt med utbildningar då ;) för här neråt landet känner jag itne till någon utbildning.
Många tatuerare har läst bild och dyl.
Och som sagt så finns det utbildningar nu :)
#8 Ja jag vet! håller med dig.. skulle jätte gärna ha gått den!:D Men jag är för gammal;P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆