Läpp piercing
Skaver era läpppiercingar något? Min piercing har skavt av tandköttet lite. Och det börjar bli mer och mer nu, vilket är helt stört eftersom att jag haft den sen jag var 14 (är nu 19).
Jag skulle gärna vilja se bilder på hur mycket era har skavt på tandköttet. (Skumt kanske, men det är för att jag vill veta om jag behöver oroa mej. Älskar min piercing men tänder & tandkött är värda så mycket mera!) Tänkte själv lägga ut en bild när jag laddat kameran så att ni som är mer kunniga än mej kanske kan se om jag borde ta ut min piercing, eventuellt göra om den. Tandläkaren sa dock förra året att min inte skulle skava bort mer än vad den redan gjort. Vilket det känns som att den gör.
Vad har du för något? stav?. De låter helt enkelt som att du har en för lång stav eller för stor ring. De ska inte skava.. Min skaver aldrig eftersom den inte ens går imot tänder eller tandkött. Så först och främst, kolla upp så du inte har fel stl på piercingssmycket. De kan du göra hos en piercer som ska veta sånt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag har stav. Den övre delen av "plattan" går in i läppen men den undre delen sticker ut lite. Jag har inte känt att staven skaver men när jag haft den i någon vecka så känns det i tandköttet att den har skavt. Eller Kanske gör jag något konstigt med munnen i sömnen som gör att det skaver då?
jag rekommenderar att du går till en piercare så dom kan mäta ut rätt storlek till dig, låter som att du antingen har en för kort eller för lång stav. kanske du borde prova ett annat material? jag har haft piercing både i labret och medusa och hade inga problem med att det skavde.

jag har kirurgiskt stål nu. Labret

#0 Jag hade stav när jag piercade mig som 13 åring i läppen, hålet är/var snett och har jag stav så skaver det mot tänder och tandkött. Numera har jag bara ring och det skaver inte alls. Har inte provat ha i stav på 3 år så hålet kan ju ha rättat till sig, men det tror jag inte. Är 19 år gammal nu och har inte några problem alls med piercingen.

#5 Jag har ring ibland. Men jag har nog fel storlek på den (trots att dom på Blue fox tittade ut "rätt" storlek åt mej när jag köpte den). För den ligger snett. Ser inte alls bra ut.