Någon som har ett bra tips?
Jag vet att det är ett väldigt vanligt problem med den röda blåsan vid en piercing men jag börjar bli orolig att min piercing kommer läka snett pga den här. Har haft blåsan i säkert 5 månader nu och den kan bli mindre och nästan försvinna men sen kommer den tillbaka.
Jag försöker att inte tvätta allt för ofta eftersom det verkar som att det är då den blir sur om jag grejar med en tops varje dag men samtidigt vill jag ju få bort den förbaskade blåsan. Nu har det gått 8 månader sedan jag gjorde piercingen och under den tiden har jag haft båda halsfluss och svinkoppor så jag behövt äta penicillin.
Jag va på piercingstudion för kanske 1 ½ månad sedan och då bad jag killen som satt i kassan att kolla och han sa bara att det va en blåsa och att den kommer att försvinna tillslut. Dock kändes det som att han va måttligt intresserad och att han kollade på örat i en sekund. Vet inte om jag kanske ska gå dit igen och be en av dom att veeeerkligen kolla ordentligt..kanske tillochmed fråga om dom tycker att jag ska byta till en smalare stav då jag hört att det kan hjälpa.
Men jag undrar om ni har några tips ändå :) Jag lär ju knappast vara ensam om problemet.
Jag lägger upp en bild på den när den va nytagen så ni vet vart den sitter men ska lägga upp en bild på hur den ser ut nu senare.
Kan det vara något liknande detta eller varar det?
≧◔◡◔≦

Ja det e nog något sånt ja. Men jag får se till att gå till studion någon dag snart och fråga dom.
Jag fick en sån vid ena hålet till industrialen, men bytte till en kortare stav och andra kulor så försvann den igen… Testa byt smycke en period och se om den försvinner :)
Hade en sån på näsvingen som var riktigt jobbig och även naveln.
Men med regelbundet tvättande och minskad irritation så gick dom bort.
≧◔◡◔≦
Hade en sån under läkeperioden jag tror jag "poppade" den (med en nål jag steriliserat genom att elda den "glödgad") och sedan hade koksaltlösning från apoteket på 2x20min varje dag i säkert 1 vecka (jag hällde koksaltlösningen på en bommulsrondel och klippte lite hål så den kom åt så bra som möjligt). Osäker om jag bytte piercing då eller senare men det kan ha hjälpt isf med som någon ovan skrev.