Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3668 ggr
Liss
2008-02-20 22:51
0

Internetshop?

Vilka internetbutiker brukar ni köpa era piercings smycken från?

Berätta vart och om de gått bra osv. Så kanske vi alla kan få tips på vilka internetbutiker som gynnar bäst. Eller sämst..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2008-02-20 22:54
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag själv har enbart erfarenhet från www.star-piercing.net

De är billigt och snygga grejer, men de jag inte gillar är att de tar väldigt lång tid fören man får sakerna.. För mig har de gått upp till två veckor fören det kommit.

Men de har vart bra produkter och de håller bra. Så de är väl kanske värt att vänta.

Och beställer man med kort är de fraktfritt och kommer direkt i brevlådan dessutom.

Misimurf
2008-02-20 23:20
0

Jag har beställt en del smycken från http://www.bodyjewelry.se/

De har snabbleverans, det är fraktfritt och man får grejerna direkt hem i brevlådan. Det har aldrig varit några problem när jag beställt från dom så dom kan jag verkligen rekomendera.

Misimurf
2008-02-20 23:28
0

Kan tillägga att det är en väldigt bra tråd du startat LisetteS.Skrattande Det är ju bra att få tips om bra ställen att beställa ifrån. Ibland kan det ju va lite lurigt att beställa grejer på nätet, speciellt om man väljer att betala med kort.

Liss
2008-02-20 23:36
0

#3 Ja precis! Men de har funkat bra att betala med kort på star hittills:)

Misimurf
2008-02-20 23:49
0

#4 Det har det gjort på Bodyjewelry också, glömde skriva det i mitt inlägg

Stinko
2008-02-21 06:33
0

Det var länge sedan jag beställde piercingsmycken.

Jag har beställt från star-piercing och det tog en vecka ca att få grejerna jag beställde.
Men en jag känner brukar beställa där ifrån och efter att hon inte fick de smycken hon beställde så kommer jag nog inte fortsätta beställa därifrån.
Det var så att varorna hon beställde inte fanns i lager, så dom skickade "en liknande vara", alltså inte samma som hon ville ha! Dom hörde inte av sig och frågade om det gick bra att hon fick en annan vara eller om hon ville vänta tills dom hade den så dom skickade den senare. Nej, dom sket i det och skickade någonting annat åt henne och skrev på en lapp att varan som hon beställt inte fanns i lager just då så dom skickade en liknande…

Oj, vad mycket det blev! Tycker iaf att det var väldigt dåligt av dom.

När jag skall beställa i framtiden skall jag beställa direkt från Wildcat.

[jenkass]
2008-02-21 09:50
0

Jag brukar alltid köpa mina smycken direkt i butik (glitter för näspiercing och Tribe för övriga) Sedan har jag beställt från bodyjewelry, toppen då det är fri frakt

Liss
2008-02-21 15:37
0

#6 De låter riktigt skumt att hon fick en annan vara t om. Jag fick också en sån lapp nu senast att en av tunnlarna inte var på lager.. alltså fanns de bara en kvar åt mig. De gick typ tre veckor och i förr går hörde jag av mig till dem över mail och sa att jag inte fått min tunnel.. jag fick den redan idag då! Tycker de är väldigt dåligt av dem att hantera de på det viset som dem gjorde me henne.. och att man måste höra av sig för att de ska fixa sig! Har även hört att fler inte fått nått ibland när dem beställt.. så star är nog inte jätte pålitliga! Men dem är billiga och fraktfritt.. jag har tyvärr inte hittat bättre ännu:P

Wildcat är med £, men har dem också fraktfritt eller? för annars kan de ju bli hur jäkla mycket som helst eftersom frakt går på.

Repoort
2008-02-21 16:27
0

Har barar handlat från www.barbarella.se

Allt gick smidigt och fick tom. ett extra smycke.

Liss
2008-02-21 16:32
0

#9 Fick du ett extra smyke?^^

paivi
2008-02-21 17:11
0

Wildcat i England säljer samma smycken än Barbarella, men med bättre priser och mer att välja mellan. Snabba och pålitliga leveranser, men kräver ett kreditkort (Visa / MasterCard).

Liss
2008-02-21 17:24
0

#11 Då frågar jag dig då som har erfarenhet därifrån, hur är de med frakten? eftersom de är utomlands så kan frakt bli väldigt högt om man inte beställer massvis?:)

paivi
2008-02-21 18:51
0

Frakten ingår i priset :)

Har beställt även en barbell i taget, kommer hem i ingen tid alls, kostar mindre än på Barbarella.

Frågade Barbarella hur det kan vara så, smycken är ju samma (dom är i samma koncern). Svaret tydde att det är så mycket mindre efterfråga i Sverige, mindre människor som köper.

Liss
2008-02-21 23:50
0

Så alltså, som jag vill ha, så kostar en cirkular barbell 66 kr från wildcat och de blir inga extra kostnader??:O wow! Då ska jag nog vända mig dit:) hehe
Jag tror jag räknar rätt iaf, kursen är i 9 och den kostar £7.40 så de måste bli 66kr

mjioo
2008-02-23 16:06
0

#14 på valuta.se räknar de ut exakt åt dig då slipper man tvivla på att det stämmer :D

har nu dålig erfarenhet av star-piercing.. det står på sidan att det ska ta 4dagar att få sina saker. fick ett mail efter två veckor att de börjat behandla min beställning nu och vanliga brev ska inta dröja mer än 1-2dagar för att komma fram.. känner på mig att jag kommer få vänta nån vecka till.

såna sidor ska inte skriva ut hur lång tid leveransen ska ta om det inte stämmer! och såhär lång väntetid hade jag inte förväntat mig.

(gillar inte sidan förövrigt heller men beställde därifrån då jag inte skulle ha mer än det jag väntar på och inte vill ha hög frakt ifrån andra sidor där jag köper samtidigt som en kompis så vi delar på frakten och "storhandlar")

SaraC
2008-02-23 22:37
0

Köpte billiga och snygga på Tradera på den tiden jag tyckte det var kul att byta smycken :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

allobosia
2008-02-25 19:05
0

åh tur jag behövde inte göra en egen tråd, för det var precis det här jag ville hitta =)

Denna kommentar har tagits bort.
Mischa
2008-03-09 21:40
0

starpiercing, wildcat, galaxy piercing, händelsevis även barbarella

≧◔◡◔≦

Liss
2008-03-09 21:43
0

#19 Du får gärna även skriva åsikter om dem?:)

Mischa
2008-03-09 21:51
0

ok, har bara bra erfarenheter av allihopa, har väl hänt nån miss från starpiercing tror jag eller om det var galaxy där det saknades ett smycke.

starpiercing, galaxy är fraktfritt och har relativt låga priser.

≧◔◡◔≦

fettmedkevlar
2008-10-17 18:30
0

Starpiercing har jag provat förut, men fick fel storlekar och andra varor än vad jag skulle ha.

Barbarella är ett jag rekomenderar, fick mina varor dagen efter, en spiral vad trasig, ringde och förklarade läget och hon skulle skicka en ny direkt. Den kom dagen efter och var hel :) Så jag är mer än nöjd :)

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Musiken
2008-10-17 20:00
0

Jag anvander Kolo piercing. Otroligt snygga smycken i naturmaterial och silver. Har inte kollat in de andra kategorierna, eftersom jag inte ar intresserad av dem.

Mycket bra service!
Nar storleken jag bestallde var slut sa fick jag aven ett mail dar de fragade om jag ville vanta eller ha en storre storlek, fick en forklaring hur man "oversatte" gauge till mm.
Sa det tog ca 2 veckor totalt innan smyckena kom med e-mailen osv.
Tullfritt ocksa eftersom de skickar som gava.
Och ett papper med skotselrad i paketet :)

Mischa
2008-10-18 01:56
0

maj gadd vilka snygga smycken!! O_o

≧◔◡◔≦

Musiken
2008-10-18 03:34
0

#24 I know! Det tog flera dagar att valja ut vad jag ville ha :P

Karmatarerskanise
2008-10-18 13:43
0

Musiken; ja det var verkligen snygga smycken. Kan du berätta hur många mm 14 gauge är?

Musiken
2008-10-18 16:42
0

Hera: ungefar 1.6mm.

Googlar man gauge to mm sa finns det flera tabeller man kan kolla pa om det ar nagra storlekar man ar osaker pa :)

Liss
2008-10-18 22:09
0

Finns även en tabell här inne på bodyart.

Karmatarerskanise
2008-10-18 23:26
0

Haha tack :P

fettmedkevlar
2008-10-20 04:37
0

Ööh jag förstår inte alls hur man mäter i "gauge", så är det någon som vet hur mycket 7mm skulle vara i gauge? ^o) :)

fettmedkevlar
2008-10-20 04:41
0

Ah ingen fara, hittade en bra sida. http://www.bodyjewelry.se/gauge.html

Liss
2008-10-21 02:57
0

#30 Som sagts, så finns de även en artikel med gauge här inne på bodyart;) HÄR

Klasselover
2008-10-21 21:33
0

Rekommenderar INTE modeakuten.se … Beställningen som skulle ta 1-2 veckor tog 7 veckor!!  Rabatten som man fick (halva priset, slutrea), gällde inte längre när jag fick piercingarna så jag fick betala dubbla priset jämfört med vad jag trodde jag skulle betala. Två piercingar var inte ens med.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Dragonrebell
2008-10-24 01:05
0

Jag har sett att det finns mycket på Tradera.com…men har ingen koll på ngt mer:)

grejs
2008-10-24 18:45
0

Jag har köpt från galaxypiercing och barbarella. Galaxy är fraktfria och ruskigt snabba, men har inte det största utbudet på pluggar, tunnlar etc. Barbarella har stort utbud och är snabba, men inte fraktfritt.

Krycke
2008-11-03 02:11
0

http://www.bodyjewelleryshop.com/

*positivt*

Funkar fint att få varan i tid och är billiga (ca 50% mot vissa varor jag sett på stan) samt svarar på frågor och det är fraktfritt enligt nedan.

"We offer FREE WORLDWIDE delivery on all body jewellery orders over £10.00! This is roughly equivalent to €15.00 or $20.00".

*Negativt*

Om du vill reklamera varor så räkna inte med några pengar tillbaka även fast du pratar med dom och skickar tillbaka smycket, inte så mycket att göra åt det från Sverige och dom vet det.

bbkajsa
2008-11-04 17:54
0

http://www.bodyartforms.com/           Skit bra

http://www.bodyjewelleryshop.com/    Bra

http://www.painfulpleasures.com      Bara Bra

För er som töjt öronen och vill ha balla och costummade trä smycken!!!!

http://aestheticsbodymod.com/ Gör fina smycken!!!!

http://onetribe.nu Gör fina smycken

http://www.omericaorganic.com/ Göra Bra!!!!

Frasis
2008-11-05 11:02
0

Jag handlade för första gången på en sidan som heter www.crazy-factory.com.

Superbilligt, har stort sortiment, alltid 50 kronor i frakt hur mycket man än beställer (skickas från thailand). Det tog en vecka exakt från att jag la ordern och dom packade och skickade den inom 24 timmar.

Man kan betala med kort genom paypal om man vill.

Jag är iaf mycket nöjd och kan rekomendera :)

Mischa
2008-11-05 15:19
0

Den här tråden borde nästan spikas eller renskrivas och klistras.

≧◔◡◔≦

Norrskenets
2008-11-05 23:25
0

Har bara köpt på piersingaffärer men min piersare tipsade om www.barbarella.se

Men har ännu bara köpt denna: http://www.barbarella.se/Public/Store/showProduct?id=9621&from=90

Den ljusblåa och älskar den, passar mig så bra=)