Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 4018 ggr
mumari
0

Början till infektion?

Jag piercade mig på sidan i underläppen för en vecka sedan. Jag har inte haft nå ont och läppen har inte svullnat särskilt mycket. Men igår började det bli lite rött runt staven på utsidan av läppen och det spänner lite. Annars så ser det bra ut och känns inget på insidan. Är det normalt att det blir så eller är det tecken på att det börjar bli infekterat?

Borde jag göra något åt det redan nu isåfall mer än att tvätta med antisept. morgon och kväll och skölja munnen?

mumari.se

Krycke
0

Ring till din piercing- studio så vet de säkert om du behöver göra något mer.

mumari
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för svar, de trodde inte att det var någon fara. Idag så känns den dessutom mycket bättre och är mindre röd. Det kanske är helt normalt med lite rodnad också?

Så här ser den ut nu i alla fall!

/mumari.se

JossanH
0

Jadå, lite rött blir det gärna på ett sådant utsatt ställe som läppen.. :)

Jag fick också så när jag tog min förra sommaren.. Men ingen fara på taket

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

Som det ser ut på bilden bör det inte vara några större problem. Testa att blötlögga i koksaltlösning, men övertvätta inte ;)

Min började bli lite röd så, den vart det mer tills det var en infektion. Anledningen: för kort stav, den var så kort att den nöp ihop läppen eller vad man ska säga.

mumari
0

Jag ska testa att "bada läppen", jag vill verkligen inte att det ska bli något knas med den. Min stav är snarare så lång så den hakar i undertänderna när jag äter, då sliter det ju till lite i hålet. Men jag börjar få in ättekniken nu ;o)

/mumari.se

StoryBoard
0

Mitt är också lite svullet som ditt är/var :) Jag har varit jätteorolig, men det börjar gå ner nu.
Har också börjat få in ättekniken x'D Ser ganska roligt ut i början!