Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 3025 ggr
Tildavafan
0

Hur tar man i pluggen?

Hej.

Nu är det så här att jag har töjt mitt öra till 5mm, jag har köpt en plugg på 5mm också, mitt hål verkar relativt läkt (varar inte, eller gör ont att röra vid eller någonting alls). Jag tycker dock att det känns läkt.

Men nu är det ju så att när jag testade få in pluggen så kändes det nästan som att jag var tvungen o banka in den för att den skulle in (den är ju bredare på kanterna), hur gör man då effektivast för att den ska kunna komma in? Vågar inte ta till med våld, vill inte ta onödiga risker utan kunskaper.

Tacksam på svar!

Telefonkontakt
0

man töjer upp liite till. slit och dra lite i smycket i några dagar och försök sedan, då går det nog bättre

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Krycke
0

Du kan även prova att smörja pluggen med t.ex helosan så går det lättare att få in den.

Liss
0

Olivolja, snett in och lirka lite så brukar det gå. Antar att du alltså inte kan ta bort bakstycket eller något?
Eller så får du töja ut lite till innan du sätter in den helt enkelt. Så får du in den och så går stl ner till pluggen sen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[slo]
0

#3 Lite jobbigt när man ska ha ut den om man gör så bara… :P

Just därför föredrar jag pluggar man kan skruva i två delar :)

Tildavafan
0

Aha, okej. Ja, jag ska försöka.

Tack så jätte mycket för råden!

JossanH
0

Har du en mindre tunnel som du kan sätta i så kan du hänga något tungt genom den några timmar (en plånbok tex) och sedan ställa dig i en varm dusch så huden får mjukas upp ordentligt sedan är det bara att sätta i den. Det viset kan man töja 2 mm åt gången men man måste ha ett långt uppehåll emellan så örat får vila

Sajtvärd på Iller.ifokus

fhs
0

Får du inte i den med en gång, kan det betyda att ditt öra inte är tillräckligt läkt.
Antingen väntar du och försöker senare (med olivolja t.ex.) eller så töjer du någon mm till. :)