Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 3005 ggr
Theres
0

Silicontunnel?

Jag är riktigt sugen på sånnahär.
Hur mår öronen av det tro?

Har akryl eller vad tusan det är i nu (plast).

golf.ifokus.se

Theres
0

Ingen som har en erfarenhet av en sådan? Eller en tanke på om det kan vara nyttigt för örat att ha den i hela tiden, eller om man bara ska ha en då och då? Jag kan själv tänka mig att det kan bli lite "svettigt"? :P

golf.ifokus.se

Aviendha
0

Jag har läst i någon tråd att det var någon som hade sådana.. Minns inte vem det var eller i vilken tråd :S Minns inte heler vad som sades mer än att denna person hade sådana.

Får jag gissa så är de som vilka tunlar som hellst. Mitt öra kan bli lite "instängt" av min ståltunnel, men de är ju bara att byta efter en vecka eller så igen till min "krok", den luftar bäst =)

Kanterna ser ju inte så höga ut, så jag tror nog man kan ha dem ett längre tag innan det blir instängt/svettigt =) Snygga var de, tom för en som inte är frälst i rosa :p

Stinko
0

Jag har tunnlar i silikon.. Dom är enkla att få i eftersom man kan vika ihop dom så kanterna är inga problem när man sätter i dom.
Dom är inte så bra att töja med såklart eftersom man lätt spräcker öronen då man mosar ihop dom och vecklas ut innuti hålen.. Inte så bra alltså.. Bara så folk vet det om man inte tänkt på det ;)

Enda nackdelen är väl att illrarna vill smaka ibland för att dom är i silikon.. Har hänt ett par gånger att jag blivit gnagd på örat… :P Inte så mysigt ;) Tror till och med någon av dom hade varit upp och tuggat medans jag sovit, då jag vaknade med något på örat som såg ut som ett "hål" från en huggtand, haha :)

fhs
0

De är riktigt sköna att ha i öronen, dock ska man inte ha dom i "nytöjda" öronen, för silikon är ett poröst material som gärna drar åt sig hudavlagringar och kan då skapa irritation, lukt samt få örat att må dåligt.

Annars är de helt okej och som Stinko sa, enkla att få i! :)