Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 3360 ggr
Elega
0

Den 21a blir det en Buddha!

Den 21a har jag tid hos tatueraren att göra en buddha på min bröstkorg (tror jag). Vet inte om det kommer att bli snyggt att ha den där, men vi får se ^^

Längtar massor!

MimmieM
0

Gör jag bort mig fullständigt om jag frågar vad en Buddha är för någonting?

Carpe Diem

Elega
0

Känner du till religionen (livsåskådningen) Buddhism?

Denna syn på livet grundades av en indisk prins vid namn Buddha. Denna livssyn liknas vid hinduismen, men utan gudar. I buddhismen tror man inte på gudar, bara på den egna insikten och balansen för att få harmoni. Buddhas läror hjälper en på vägen dit.

Jag tror och har alltid trott på denna livssyn och därför vill jag tatuera in en illustation av Buddha :)

MimmieM
0

Hahaha!
Ja, men tusan allt sådant vet jag. Jag trodde det var en speciell typ att bodymods som kallades för Buddha som gått mig helt förbi. Jag läste helt galet i ditt inlägg, förlåt. :)
Blir det den traditionella i meditations/skräddarställning?

Carpe Diem

Elega
0

Japp, väldigt traditionell, och underbart vacker =)

Liss
0

På bröstkorgen? Alltså över tuttarna då?:) Ja de kan nog bli snyggt.. Lycka till!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Elega
0

Ja precis :) Ja, jag hoppas det. jag har tre anchors där också, ska försöka passa in dem lite snyggt i tatueringen, hoppas på det bästa!

Tack så mcyket!

Liss
0

Ahaa.. ja men passar man ihop de på ett snyggt sätt och tatuerar efter kroppen så blir de säkert skit läckert:)

Elega
0

Ja jag hoppas det :) tatueraren är skitduktig så jag har höga förväntningar!

Liss
0

Ja men dåså. Att vara nöjd med tatueraren är A och O :) Ser fram imot att se bilder:)

MimmieM
0

Jag tror det kan bli riktigt snyggt faktiskt!

Carpe Diem

Elega
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår gjordes första fasen, linjerna. Jag bestämde mig i sista stund att ha den på svanken istället, kändes mer rätt där av någon anledning :P Här kommer en bild iallafall! Kanske inte den bästa men men.. bättre kommer sen när någon annan kan fota :P

Måste bara säga att fy f*n vad ont det gjorde. Han använde den tunnaste nålen också. Kändes som om någon karvade i mig.

ChristineL
0

Skitsnyggt! Spännande att se slutresultatet sen! :D

JossanH
0

Fin :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Karmatarerskanise
0

Kommer bli super :)

dima
0

Kanonfin

Beafer
0

riktigt snyggt! jag ska också göra en buddha, fast på benet. har inte hittat någon bra skiss än dock. min ska stå upp.

MimmieM
0

Den blev ju skitsnygg! Kanon placering verkligen, bra val!

Carpe Diem

CBA
0

Det blir nog jätte fint när den är helt klar :o)

Vad kul med en ny gaddning, den passade bra i svanken…jag gillar motivet jätte mycket :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Ceciliaolucifer
0

Jätte fin :) visst är det roligt med nya tatueringar? :)

Elega
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den! Precis nygjord, ond och jävlig. Blir nog snyggare när den har läkt men jag är jävligt nöjd!

Telefonkontakt
0

vad fin :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Jenahbella
0

cool :) jag har helt snurrat in på tatueringar me färg så denna gillade jag :D

Anna-Klara
0

ah den var fin, mycket fin! :)

Karmatarerskanise
0