Sugar skull
Någon som har en sådan gaddning och vill dela med sig med bilder?
Jag tycker dom är grymt coola :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
*hhrrmm* Vad är det?
Paulina
sockerskalle? Usch, vad trött jag är, haha :P
/Christine

Det har ar vad man far fram genom google :P
// Amanda
Aha, dom såg lite speciella ut. Dom lät lite sötare än dom egentligen var, men jag gillar att det var så annorlunda.
/Christine

#5 Det finns huuur många varianter som helst, vissa mer utsmyckade än andra…jag gillar dom skarpt :o)
*googlar lite* ;)
/Christine

Jag tycker att de ar riktigt fina! Har ingen sjalv dock.
// Amanda

Dom kommer från Mexiko och används till när de hedrar sina döda vänner och släktingar.
Jag funderar starkt på en sådan, en riktigt feminint utsmyckad sugar skull…men först skall jag göra färdigt det jag skall påbörja på min överarm :o)
Aha. Ja, de har ju potential att verkligen bli personliga. Jag är inte så förtjust i några av de "traditionella" jag sett (visste inte vad de hette innan bara) men jag har sett några varianter jag gillat med =)
Paulina
CBA- Finns det någon stans man kan läsa mer om den ?Har bara hittat att på högtids dagen då man ska hedra de döda så har man sugarskulls (godis?) Är det det som en sugarskull är? Som en prinskorv som vi har vid jul, (för att jämnföra med våra traditioner och högtider) ? Eller är jag helt ute & cyklar? =)

#11 Det här står i Wikipedia.
Så här gör dom Sugar skulls till högtiden Day of the Dead.
Jag tycker det är en cool tatuering som kan bli riktigt snygg med rätt utsmyckning och sen gillar jag symboliken med den :o)

jag har en. men ingen kamera:(

#13 Kan du inte be någon som har en kamera fota den åt dig? *nyfiken*

jo jag kan försöka i allafall:)