Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 1256 ggr
Matiilda
0

hur blir ni bemötta?

skulle va kul att få höra några historier om hur ni bemött av andra, nån som sagt något snällt eller elakt vet inte om det finns nån sån här tråd redan men men En gång gick jag ut ur min kompis butik, då kommer det fram en farbror som hade sett en av mina svalor, han tyckte att dom var fina och han blev påmind om när han låg i flottan och dom åkte till usa, hel trevlig gubbe förresten:)

Matiilda
0

om era tatueringar eller andra bodmods, haha det framgick kanske inte så bra:P

Telefonkontakt
0

Det enda folk har kommenterat är mina töjningar och det har varit oftast att de har tyckt att det är häftigt och spännande, barn tycker att det är äckligt.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Matiilda
0

ja speciellt när man petar ut ett par fingrar genom det haha

[Mova]
0

när mina dermals var gansa nya så skulle jag åka buss en dag, och då stoppa busschaffören mig och tyckte att de var jätte fina och undra hur det satt fast och sånt :) Och när jag var hos tandläkaren en gång så berömde hon dom jäte mycket och frågade 1000frågor samtidigt som hon grävde runt i munnen på mig. Så om dom har jag bara fått höra posetivt om, till och med min pappa gillar dom, han som annars tycker att "fan va ful och äcklig den i läppen är" till min tatuering när han såg den första gången (en gojja på ryggen) "har du fått fågelinfluensan än? fy vad fult!" Så dom mesta och flest posetiva /överaskande har varit för mina dermals :)

[slo]
0

Töjningarna frågar folk titt som tätt "gör det inte ont?" och liknande, industrialen är många ruggigt imponerade av, och jag tycker fortfarande den är skitcool snart ett år efter jag gjort den Cool

Liss
0

Töjningarna är beroende på vad för folk, en del tycker dem är läskiga (tex mina föräldrar) och andra tycker dem är sååå coola!

Labreten frågar många om den gör ont, förstår inte riktigt varför folk får de till det. Dem läker ju precis som vilket annat hål som helst, så varför skulle de göra konstant ont:) Andra frågar hur de är att kyssas med den (mest killar).

Septumen är de rätt mycket frågor om, de är också om de gör ont- och de gjorde den ju rätt länge så^^ Och att den är himla tuff osv. Min mor tycker dock den är skit ful, men hon brukar säga "söt tjur" åtminstone. Får många blickar efter jag gjorde den.

Tatueringarna syns oftast inte, de är fjärilarna som syns när jag vänder upp handen (dem är på handleden). Så när jag satt i kassan tyckte väldigt många om dem och tyckte dem var jätte vackra. Dem andra syns nog mest bara när jag är på stranden.

Har dock fått kommentaren "Fan vad mycket skit du har i ansiktet då" av en kund på hemköp. Har trotts allt bara två ansiktspiercingar, så vart lite fundersam.

Jag tror att många tar mig som tuff och aggresiv pågrund av piercingarna. Vilket dem får sig visat är helt fel.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Aviendha
0

Mina bodymods syns inte så mkt. De är väl piercingarna i ansiktet, men många ser inte den i ögonbrynet, eller den i tungan. Det är väl labretten då.

Possitiva saker har jag hört, främmande människor i badhus kommenterar tattsen ;) Mamma gillar dem inte, men kan iaf prata om dem nu, 3 år efter att det började ;) "Ingen mer nu va?"

En del kanske tar en som lite rebellisk eller så, men funderar på att det kan bara frisyren som gjort det. Ex har jag tydligen fått mitt smeknamn första dagen i skolan. Panthera. Vet inte varför, kanske ser jag ut som en rocker? Isf är det ju inte alltför illa ;)

Inte så många som kometerar mina. På ålderdomshemmet var det inte så poppis, men de syntes ju inte så man fick mest höra den generella åsikten ;)

Men jag tror ändå att man blir satt i ett fack, iaf lite. Det "normala" är ju att inte ha, eller som tjej att ha en svanktattuering och navelpiercing. Utöver det så är man "en såndär tattuerad och piercad person" vad nu det säger om min personligehet.

Matiilda
0

#7 haha " ine mera nu" har man ju hört några gånger:P

anaprincess
0

mormor ville inte titta på mig på as länge när jag piercade monroe och hon höll på att spy när hon såg tungpiercingen :P

Mamma sa nått istl med -Men Maaalin!

haha

Dangerose
0

Tatueringarna har folk bara haft positiva kommentarer om. Gamla som unga.
Mormor tycker inte om min ringar i underläppen dock. Men det är nog det enda negativa…

I övrigt har föräldrarna varit mycket mer tolleranta än vad jag någonsin väntat mig. De förbjöd alla typer av bodymods (utöver öron och navelpiercing) innan jag blev myndig.
Nu 2 år senare har det slutat med att mina piercings och tatueringar är betalda av just mamma och pappa.

Niini
0

Mamma & pappa har väl aldrig gillat något som har med piercings att göra. Pappa sa alltid "laga du bara men när du kommr hem tar jag en tång och hänger upp dig i piercingen, hålls den kvar får du väl ha den.." (bör väl tilläggas att det nog var skämtsamt sagt).
Men nu när jag sa att jag skulle laga helix så tyckte mamma bara det var onödigt. Men de tycks nog acceptera nu när det är gjort. T.o.m. mommo ville se hur det såg ut ;)