Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettkirurgiska-ingrepp
Läst 2264 ggr
[jenkass]
0

Kan bodymods gå överstyr?

Ni som missade Tattoo Expo i Göteborg missade även "The Lizardman" Här kommer en kort artikel från aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2152477.ab

Där visas även bilder på "Cat Woman" & "Cat man"

Kan bodymods gå överstyr? Ja, enligt mig! Men i sin helhet så är dom egna och specifika, det finns ju inte så många som ser ut som dom. Hur många är det inte som springer runt med navelpiercing nu t.ex? hur speciell känner man sig då?

ChristineL
0

Ja, jag tycker att det kan gå över styr. Men jag håller med dig om att Lizardman verkligen är speciell. Har sett både honom och Cat man på tv (typ Outsiders var det säkert). Och dom visste ju verkligen vad det var dom sysslade med. Dom kör sin egen grej och står för det. Det är det som gör en människa vacker. Jag skulle inte kunna göra något dyligt men jag beundrar dom ändå för att dom går in för det.

MimmieM
0

Att dra det helt åt helsike överstyr blir ju också en konstform. Även om jag aldrig i livet skulle kunna tänka mig att göra något liknande, så beundrar jag de som verkligen vågar köra sitt race. Kosta vad det kosta vill - och skit samma vad alla andra säger. Det är starkt, och coolt!
- Allt annat är bara mina objektiva uppfattningar om vad jag anser vara vackert och attraktivt :)

Carpe Diem

[jenkass]
0

#1 jo jag såg dem på tv med.. något outsider-liknande ;)

Mischa
0

nä, vad som är vackert eller känns bra är upp till var och en, inte alla andras skönhetsideal.

≧◔◡◔≦

[disembowel]
0

Jag tycker det går överstyr när syftet till att man moddar sig inte längre är hälsosamt, när man slutar att må bra av sina handlingar osv.
Sålänge man trivs med sig själv så sätter man sina egna gränser, och vad som då för min del kanske skulle vara att gå överstyr behöver självklart inte vara att gå överstyr för andra, och tvärtom.

thesuicide
0

jag tycker att dom är spieclla på sitt sätt.men jag diggar dom mycket väll för att dom gö sin grej och dom står för det.jag tycker att det ska finnas fler såna människor som är så.. jag va själv på tattoo expo i göteborg och se på hans show och den va väldigt bra och rolig och man fick se lite ovanlig saker men jag gillade skarpt men jag har alltid dragits till fakir shower så det är inte konstigt.

svartsmurfan
0

Jag tror också att gränsen går när en person inte längre mår bra av det den gör,kanske följer ett påtvingat ideal eller vill skada sig. Annars finns det nog inga gränser.

hus-musen
0

jag tycker de har dragit konsten tills det inte är vackert längre. visst de kör sin egen grej men slutresultatet känn bara meningslöst för mig iaf! en del kanske skulle kalla det för konst men jag tycker de är konstigt haha=) nee lizardman du är en knepig typ du!

men annars så är det när personen inte mår bra av vad den gör med sig själv och det blir som ett tvångssyndrom att fortsätta… som ett beroende.

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

#8 Man blir ju beroende från första tatueringen ;)

hus-musen
0

#9 haha ja kanske det=)

Qui dormit, non peccat

[tiiia]
0

#0 tycker absolut att det kan gå över styr. men det du säger om navelpiercing håller jag inte med om, visst extremt många har det men om man iaf bara gör sina bodymods för att vara speciell så tycker iaf jag att man gör dem av fel anledning. Man skall göra dem för att man tycker att det är snyggt och gillar det inte "bara för att".

[jenkass]
0

#11 det var inte riktigt så jag menade heller. jag gör saker för att jag tycker om det själv, och när jag piercade mig så var det inte så många statistiskt sett som hade piercing som nu.

Dangerose
0

Nja.

Jag tycker inte att profiler som t.ex. Lizardman har gått för långt med sina bodymods. Tvärtom så fascinerar det mig och jag tycker att det är att ta konstformen till ett högre plan på flera sätt.

De som däremot gör piercings, tatueringar m.m. bara för att bästa kompisarna gör det har definitvt gått för långt.

Man bestämmer själv över sin kropp och så länge man själv är nöjd med det man utsätter sig för så ska väl resten av världen egentligen inte behöva bry sig. :)

Monarchy
0

allt kan ju gå överstyr så enkelt är det med det.

Aviendha
0

Klart det kan gå överstyr, men det finns i min värld inget mått på säg 31 tatts och det har gått för långt. När man känner att man inte har makt över sin egen situation, då har det gått överstyr för mig.