Text...
Vill ha ideér då jag ska tatuera in mina barns namn på underarmen. Längsgående och jag hade tänkt på en yta av ca 15 cm lång och kanske 5 cm bred? Men val av text är ju svårt, vill att det ska synas vad det står
Ideer tack
Det finns ju flera tecensnitt i word du kan kika på, eller denna sida http://www.1001fonts.com/index.html.
Där kan du testa och se hur just din text ser ut i formatet, och du behöver inte köpa något eller ladda ner något för att använda denna sida. När du hittat något bra högerklickar du och sparar. Knatar iväg till tattueraren som kan anpassa storleken helt som du vill =)
Paulina
kruxet är ju att det finns så otroligt många typsnitt att jag inte kan välja =)
Haha, den känner jag igen ;) Hade samma problem jag med. Det jag gjorde var att spara alla som jag gillade (massvis med sparade är ett faktum) sen efter några dagar går man igenom sin samling och sållar bort de sämsta. osv osv. När man kommit ner till ett par stycken, så kan man ju skriva ut dem och sätta dem på platsen, för att få en hum om hur det kan se ut. Låt det gro ett tag så märker du en dag att det faller sig så att du kanske bara har tre kvar, och då kan vänner, bekanta, ungar och tattuerare ge sina åsikter så du kan välja ut THE ONE ;)
Lycka till!
Paulina
Det första jag säger är ska du göra text så kan du inte bestämma hur höga bokstäver och hur lång text det ska vara.. :) Har jobbat på reklambyrå och vet att höjden på texten aldrig blir vad kunden vill ha om man jämför med längden på texten. Inte om det ska bli snygga bokstäver (i regel iaf.. :)).
Har sett endel text-tattueringar som inte har sett propotionella och jämna ut genom att personen i fråga bara har skrivit en text utan att kolla så det är jämna avstånd mellan bokstäverna eller om stilen ens passar att göra tattuering av. En sak att tänka på är att alla stilar inte är gjorda för att skrivas med stora bokstäver. Nästan alla kursiva stilar blir osymestriska och osammanhängande om man bara skriver med stora bokstäver. Du kan hitta snygga stilar men be din attuerare att sätta en personlig prägel på dom.
Jag tycker det är viktigt att man ser vad det står eller att det är så pass snirklig stil att det är snygga snirklar även om man inte direkt ser vad som står. Själv tycker jag det är extremt tråkigt med texter i old-english stil, som varit så extremt populärt att ha på armen nu. Jag blir så frustrerad när det tydligt syns att det är bokstäver men att man inte alls ser vad som står.
Jag tycker du ska kolla in lite olika text-tattoos och så du får lite idéer.
Text är svårt. Det kan se ut som ett hafsjobb och man inte ser vad som står men det kan också bli sjukt snyggt om man har lagt ned lite energi och tid på att får det så som man vill ha det!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#4 Bra synpunkter =) Mycket av det du tar upp borde en bra tattuerare kunna hjälpa en med när man knatar dit. I vissa fall får man kanske tänka om lite, eller så kan de skissa upp något liknande för att få det att se bra ut som tattuering.
Paulina
Jag personligen tycker det är fint med lite snirklig stil, skulle själv kunna tänka mig nåt sådant till mina framtida barn om jag får några :P
/Christine
Jag vill ju ha något smakfullt där det syns vad det står, liksom det som är poängen. Vet att tatueraren här gärna ändrar både storlek och stil om man inte är säker på sin sak. Kan ju bli både bra och dåligt då =)
#7 En bra tattuerare skulle inte tatuera in något som han vet kommer bli fult. Gillar man inte hans ändring, ja då får han ändra igen ;) Det ska ju kännas rätt för dig, då du ska bära den.
Paulina
under länkar har du tips på olika sidor med typsnitt