Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 1232 ggr
[pummis]
0

Pierca läppen, svårt att tala?

Tudiluu!

Jag är väldigt sugen på att pierca läppen (mitten, underläppen) men jag har lite funderingar. Grejen är att jag jobbar som butikssäljare så att prata rent är ju rätt viktigt ;P Påverkas talet nåt när man har en piercing i läppen? Jag tänker mig att det gör det åtminstone när man har ett sånt där långt läkesmycke i, stämmer det? Jag vill helst ha ring, men har fått höra att det är bättre att börja med stav. Varför är det så?

/Alva

Aviendha
0

Att det är bättre att läka med stav beror nog på att en ring irriterar mer då den kan snurra runt, oc att man själv lätt snurrar på den.

Talet vet jag inte. Har en off center (sidan i läppen) men hade absolut inga problem alls att prata tydligt. Även om man får svårt i början, så vänjer man sig jättefort att anpassa sig till det =)

Liss
0

Eftersom en ring rör sig mera så kommer de in mera bakterier utifrån. En stav sitter där den sitter. Dessutom kan håler bli lite snett om man har ring från början och tänkt sig ha stav.

Att talet skulle ändras förstår jag inte riktigt. När man piercar tungen så kan de påverkas eftersom de är lite ivägen så man läspar eller liknande. Men en piercing i läppen lär inte påverka tungen eller något annat så man inte pratar rent.
Men de är lite ovant i början naturligtvis, med att prata och känna den hela tiden och dricka och känna den osv. Men de är en vanesak och går bort.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[slo]
0

Talet har jag inte märkt av något alls, visserligen har jag en offcenter ring men jag kan inte tänka mig att det påverkas. Dricka var däremot en lite udda upplevelse innan jag bytte till en mindre ring :P Händer att jag sölar lite fortfarande när det blir alkohol inblandat :)

Aviendha
0

#3 Haha, i mtt fall är det "sölar mer med alkohol inblandat" ;)

[slo]
0

Lite svin(n) får man räkna med :)

murderdolls
0

talet påverkas inte av en ring eller labret. däremot så påverkas talet  lite om man har piercat tungan.

MimmieM
0

Det kommer antagligen åverkas om du svullnar massor :) men det är i så fall samma sak som att ha en fläskläpp, och svullnader går ner efter ett tag.
Nej, talet ändras inte, man talar precis lika tydligt med en piercing som utan.

Carpe Diem

[pummis]
0

Vad skönt att höra. Då ska jag bara vänta tills jag blir frisk, sen blire piercing! Woho.

Tack för alla svar =)

/Alva

[jenkass]
0

nej det påverkar inte talet. däremot kan det vara svårt att äta för vissa. man lär sig att använda en annan teknik :P

MimmieM
0

Men det är sådant som man bara känner av i början, det känns som sagt som att ha fått en redig smäll på läppen, fast.. lite snyggare ;)

Carpe Diem

Mammsie
0

Det påverkar inte alls, så det är bara att springa iväg till studion! Glad