Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: ideer-och-tips
Läst 3381 ggr
Ceciliaolucifer
0

Tatueringar på fötterna!

Hoho!
Jag vill bli lite inspirerad av er som har tatueringar på fötterna eller där omkring Skrattande

Jag vill göra ngt som ska symbolisera alla älskade djur som har gått vidare, och som jag kan fylla på med tiden. Tänkte mig små stjärnor, eller blommor?

Kanske ett fotband med berlocker, en berlock som symboliserar just den enskilda individen?
Som min stora vovve Pyret som vi fick ta bort förra vintern. Hon älskade kottar, Tigern älskade godis,
Lucifer älskade väldigt många saker, men han älskade nog livet mest.

Så en kotte, en geleråtta & ett hjärta är väl en bra start?

JossanH
0

Jag ska tattuera mina fötter är det tänkt. Funderade på att göra det nu på tisdag men bestämde mig för att armen fick bli prio 1.

Så än har jag tyvärr inga bilder och jag vill inte föklara hur den ska bli heller.. Hemlis sålänge..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

Berlockidén kan funka bra. Blir det mycket så går det ju att lägga till ett varv till kanske. Tycker det är snyggt med tattueringar på fötterna. Fnuha tror jag har ett par stjärnor i det området, och de är snygga ;)

Kanske kan du söka efter bilder med, för att få lite inspiration? Ska kika om jag hittar något "fotjobb-sida" och isf återkommer jag.

Aviendha
0

Google is our friend ;) http://www.everytattoo.com/feet.shtml

Där har du bilder på tattuerade fötter iaf.

JossanH
0

JAg är lite skeptisk till att tattuera in smycken eller liknande så som halsband/kedjor, band runt armen eller fotlänkar. Det blir sällan snyggt tycker jag. Sedan måste du göra berlockerna så pass stora så de blir snygga att tattuera och jag tror det är svårt att få till.

Jag förslår symboliiska saker framför "grejer". Gör som du funderat på- stjärnor eller blommor. Kanske kan du få in deras årtal då de föddes och när de lämnade jordelivet? Tex om du gör blommor kanske du kan få in 03-08 i något av bladen eller ha ett litet band under eller något. Då blir det ju iaf lite mer individuellt och du kan säga att det här Lusens blomma, det här är Tigerns för deras datum står i.

Det är det enda jag kan komma på nu iaf..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Jenahbella
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

haha ursäkta att de e stökigt å pizzasmulor i sängen :D hahaha!
här e mina fossingar ! :)

foxxiii
0

kan nog bli snyggt med din berlockidé ;)