Självlysande tattueringar..
När jag var i Polen för några år sedan så var jag sugen på att tatuera mig i ett vackert v-mönster över ryggen.Men tiden blev lite knapp när jag väl kom till en kille som min kompis kände till som en OK tattuerare, så jag hann inte med min tattuering.Men jag fick då höra talas om att man kunde få gjort en tatuering som lyste i mörker.Har någon av er sett eller hört talas om detta?Jag har inte hört om något liknande i Sverige.Och jag blev ju klart fundersam vad denna tatueringsfärg innehöll.
Jag har dock bestämmt mig för att inte göra en sådan tatuering, men är intresserad allmänt av att höra om någon mer än jag har hört talas om detta.
Och om någon i så fall har någon bild att visa…
Inte i mörker, men uv ljus har jag hört och sett.. De finns bara på vissa studios (säkert väldigt några) och de är ju någon speciell färg då. Dock vet jag inte mycket mer om det..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Det är säkert UV ljus som jag hörde talas om.Men som sagt så var det några år sedan och då var detta område helt nytt för mig.(Kan inte mycket idag heller men är intresserad)
Men det vore kul om någon hadde en bild att visa!

Det blir skitfult, har för mig att det är giftigt och inga seriösa studios gör sådana
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Där har du en nice bild iaf. Men jag hittar tyvärr inget bra info ändå..
"I believe the ink is safe," Richie says. He said no other ink had gone through as much testing for safety as the UV ink. The ink comes from Chameleon Body Art Supply in 18 unique colors. "In all the years I've been using the UV ink, I have never had anyone have any kind of bad reaction to it."
If you think you may regret getting a tattoo years later or your occupation prevents you from getting one, perhaps the black light tattoo is the answer for you. After it heals in 12 months to 18 months, the tattoo will be virtually invisible to the naked eye. Under black light, it's a unique artistic expression.
UV inking typically takes longer because the tattoo must be checked frequently under a black light during its application process. Also, the inks tend to be thinner and harder to work with.
Tattoo artists say that some people are enhancing their regular tattoos with the UV ink. Many artists around the country are hesitant to use UV ink because they fear the chemical could cause skin cancers and be carcinogenic. Chameleon, the ink distributor, maintains, "According to our manufacturer's records, this ink received USFDA [U.S. Food and Drug Administration] approval in 1995 for use in animals, plants and fish for the purpose of tracking migration, growth patterns and breeding." Humans, however, aren't mentioned in that FDA approval.
(Richie, American Tattoo Society)
Hoppas ni förstår engelska;) Sådär skriver en tatuerare som använder sig av UV ink i Amerika.

Tack snälla du.Jag blev nästan sugen på att skaffa en sådan när jag såg bilden där fast med eget motiv.Jag föstår engelska utmärkt så det var intressant läsning!
Tack snälla LisetteS!!
När jag hörde om det i Polen så trodde jag nästan att de skämtade med mig, men nu vet jagmer och tycker det var snyggt!
Ser fräckt ut :)
Har länge varit intresserad av blacklight bläck, men som sagts har det ansetts cancerframkallande etc.
men hörde även att man tagit fram nytt bläck utan "bieffekter"
med andra ord, hörsägner mot hörsägner…
≧◔◡◔≦
#6 Ja varsegod:) De är faktist riktigt snyggt. Men som sagt har nog inte många i Sverige färgerna ännu.. du får nog leta lite. Någon här inne kanske vet en studio som utför det.
Neh det har funnits rätt länge ändå, men förr var de säkert giftigt. Alla färger har utformats till det bättre hela tiden och säkert även UV färgen. Så jag skulle inte tro att dem använder något som är giftigt längre.
Visst kan de säkert finnas risker för allergiska reaktioner så som med henna färg. Men man kan ju isf testa en liten punkt någonstans och se om man reagerar.
Det har tagits fram en färg som ska vara ofarlig.
Anledningen till att tidigare färger varit farlig är pga av att de innehåller fosfor som gör att det lyser. Och de färgerna finns FORTFARANDE kvar så gå inte och tatuera er varsomhelst bara för att det finns bra färg. Finns juh inga garantier för att de använder den "nya" färgen.
Den "nya" färgen innehåller med fosfor men färgen är inkapslad i mikroskopiska plastkulor istället. Den har funnits i ett antal år redan men inte slagit så hårt eftersom de flesta väntar och ser hur det ser ut på långsiktsperspektivet. Dessutom e färgen sviiindyr så det kostar säkert en bra slant om man lyckas övertala sin tatuerare att ta hem sån färg. Sen så e det svårarbetat av satan eftersom färgen e i princip "ofärgad" så måste man jobba med en blacklight och hålla på att krångla. Men det finns en del fina resultat faktiskt. Fast hur kroppen reagerar e väldigt olika har sett foton på sånt som inte ens setts i princip förrens man plockar fram blacklighten. Fast har även sett resultat där det ser ut som ett ärr typ där gaddningen sitter..
Jag ska snart göra en 
#11 Jasså? då vill vi se bildbevis sen också:) spännande..
#11 vilken tatuerare då?
≧◔◡◔≦
#12 Självklart kommer bild beviset efter helgen
#13 Det är en kille som kör hemma i Eskilstuna , ska starta upp en studio. Sk afråga han om de e ok så länkar jag till hans hemsida ..

schysst ifall han sa ok till de =)