Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1635 ggr
banankontakt
0

Helix? (och mer)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gjorde fyra hål för några år sen och då visste jag exakt inget om piercingar.. Så nu undrar jag om den jag har ringat in på bilden möjligtvis är en helix? kanske lite suddig men jag orkade inte ta en ny :P. Jag har också precis i fredags gjort en navelpiercing och det har bildats typ.. en sårskorpering (?) runt, är den infekterad? Jag ska också lägga upp en till bild på mitt andra öra där jag har ett hål, kan man ta ett till och sen ta en pinne emellan? (industrial) Tackar för svar :)

banankontakt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

möjligt med Industrial?

Aviendha
0

Jag skulle vilja säga att alla i första bilden (de i övre kanten) är helix, men kanske har jag fel?

Vad gäller industrial så kan du ju inte ha den i den helix du har, blir ju fel vinkel ;) Men du kanske kan klämma in en beroende på hur ditt öra är byggt, men det kan nog en piercare avgöra om du går dit och frågar.

Liss
0

Jag skulle också säga att alla hålen i överkant där är helix. Industrial blir industrial när man har en industrial stav genom två helix.

Där har du dem flesta piercings i artikeln här inne.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

fhs
0

Jag skulle säga att det hålet du har ringat in på första bilden är en outer conch, men kan även vara en helix, ja. :)

Industrial bör du rådgöra med en piercare om vad de tycker och vilken vinkel du kan ha. :)