Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 8955 ggr
cupcakes
0

Hur får jag i kulan?

Hej! Jag har en off center i läppen där jag har en ring med en kula. Jag har köpt en ny ring i svart då min förra försvann och jag därför fått ha i silver. Ringen går i hur lätt som helst men hur sjutton får jag i kulan? Jag tycker jag sitter och drar och drar men jag får inte i den! Hur ska jag göra? Andra gånger när jag bytt har min kusin stått med en tång, men det funkar inte för mig med den tången.. Jag vet inte hur hon gör.. Några tips? (Jag kan inte vänta tills jag kan åka till en piercare att få hjälp då det första jag gör imorgon bitti är att åka till stallet och rida…
/Sandra

(Var osäker på var den skulle ligga så ligger den fel får ni gärna flytta tråden)

Liss
0

Vad har du för smycke för det första? En BCR?, då kulan sitter fast i mellan? .. Isf gäller det att dra ut ringen lite så kulan får plats imellan och sen klämma åt ringen om kulan igen, med en tång tex.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

cupcakes
0

Ja, en BCR är det. Joo men problemet är att jag inte får nått tag om den så jag kan dra ut. Det går liksom inte att dra så den öppnas det minsta…

Liss
0

Sätt tången imellan ringen innan du sätter den i läppen och dra utåt, då borde du få ut den lite. Och sen sätter du i ringen i läppen och har in kulan och klämmer åt.

cupcakes
0

Tack! Ska försöka!

cupcakes
0

Det här börjar kännas löjligt… Det har varit sååå nära jättemånga gånger men så darrar jag till för att jag har stått med armarna uppe så länge. Kan man klämma till öppningen över natten tro? Fast då får jag problemet imorgon innan ridningen istället och den tiden har inte jag.. Herregud, jag får anställa en kulisättare eller nåt..

Och när jag står där och irriterat men med ett jäkla tålamod och försöker få i kulan så kommer min plastbror glatt och säger "Men markus han bara plopp plockar i och ur sin!" mhm, kul för honom…

Varför finns det ingen annan mekanism men fortfarande med bara en kula? D:

Aviendha
0

Jag hade också svårt med min offcenter.. De andra CBR jag haft har det bara vart att haka i gropen på kulan på ena sidan och sedan trycka in kulan så den hamnar rätt. Nu så går det inte, för litet antar jag, sen är risken när man använder tång att man måste klämma ihop ringen efteråt, och det är inte enkelt. (tycker det är lättare hänt när man har 1,2 än när man har 1,6)

Jag gick en vecka utan kula, för att jag inte fick i den, och den åkte inte ut eller så, sen fick jag tag på en tång och då gick det på ett försök. Kan inte någon försöka hjälpa dig? Det är ju görsvårt med spegel..

Andra mekanismer för en kula vet jag inte om ;)

cupcakes
0

Joo, jag har försökt med fingrar, en tång, två tänger, mamma och jag samtidigt så jag har ju fått hjälp. Men ingenting funkar. Jag får i kulan när jag töjt ut ringen lite - men då går det inte att trycka ihop den tillräckligt så kulan stannar. och vi har inga tänger anpassade till det här..

Men åker inte ringen ur när man sover? Det är jag mest orolig över för annars kan jag ju bara gå utan kula på dagarna och åka in till uddevalla på måndag. Men det är som sagt nätterna jag oroar mig över. Jag dricker ju inte kaffe så jag kan sitta vaken heller xD

Liss
0

Hehe, ja de låter onekligen jobbigt! De är en av anledningarna till att jag inte gillar BCR;) Men vill du ha en ring med bara en kula eller går det bra med bara ring? för isf har du ju segment ring som är helt slät med en öppning som stängs. Enklare åtminstone

Men ha i ringen och se till så de inte är för stor öppning, så kan du ha den så tills du kommer till en piercare. Den lär inte åka ut om du bara har en minimal öppning.

cupcakes
0

Jag vill inte gärna böja ihop den såå mycket mer eftersom jag precis rättat till formen på den, men om man har ganska liten öppning och så sätter som en liten tröskel av tejp på varje ände så borde det funka över natten/helgen va?

Aviendha
0

Jag hade "originalöppning" på den i en vecka som sagt, inga arrangemang under natten och den åkte aldrig ut. Vaknade för det mesta med den i samma läge som när jag lade mig. Svårare när jag åt och pratade tyckte jag, men då är man ju vid medvetande och kan fixa det enkelt ;)

Annars kan du ju nypa till den lite granna, och fixa en ny ring sen, du kan ha fått ett dåligt ex om du haft otur med.

Liss
0

Som Aviendha säger, så tror inte jag heller den kommer åka ut.. min ring rör sig inte speciellt mycket under natten. De beror väl iof på hur rörlig du är i sömnen! hehe..

cupcakes
0

Det gick bra under natten och jag tog ur den under tiden jag red. Sen har jag gått med den utan kula under tagen och det är nästan pinsamt att det jag kämpade med igår fixade min bror på 2 sekunder.. Men den är i iallafall! Jag (läs: min bror) vann över smycket! xD

Aviendha
0

Haha, så kan det vara ;) För mig var läppen en riktig utmaning! Grattis ;)

Mammsie
0

Känner igen det där… Har två och fick i den ena men inte den andra. Då håller man ju verkligen på att bli knäpp, det är ju möjligt att få i den bara man gör på rätt dätt. Hur nu det är… Tungan ute

cupcakes
0

#14 Exakt!

Kan ju skriva att min bror höll fast ringen med tången på insidan, så den inte tröcks ihop och han samtidigt fick hjälp att trycka i kulan. Sen passade han bara in fördjupningarna och plopp så satt den där. Logisk teknik tycker jag iallafall ^^

anaprincess
0

jag brukar använda en handduk och tryka utåt på den bara så låsna den och sen gör jag samma sak när jag ska få in den,då riskerar man inte att tappa den på golvet.