Eyeball tattoo
Är detta på riktigt eller bara ploj? Jag har sett några bilder på eyeball tattoo, men vet inte om jag ska tro på det. Någon som vet något om detta??

jag har aldrig sett någon "live" så att säga som har detta, däremot så finns det ju ett gäng bilder att få tag på om man googlar på personer som gör dem. Men sen vet man ju inte förrens man har sett en person som verkligen har det om det är äkta eller ej. Tyvärr är det lite väl lätt att manipulera bilder nu för tiden så man vet inte alltid om man kan lita på sk "bildbevis" ;)
Det som gör bilderna lite mer trovärdiga är att färgen flyter ut i ögat och inte blir symetriska märken… Väldigt obehagligt tycker jag och blir inte ett dugg förvånad.
Sajtvärd på Iller.ifokus
jo det är på riktigt. men de som gör det tycker jag är störda
Jag är rätt säker, har sett en videosnutt när de kör in färgen.. Förutom att det är ögat det handlar om, så blir resultatet ofta för j*vligt, då färgen flyter ut, och jag är inte alls säker på att det är ok att sticka i ögat, någon måste ju fått rejäla skador..
Om jag mötte en människa med det så skulle jag ha väldigt svårt att ta denna människa på allvar. Den bodymod som jag inte kan förstå hur mycket jag än försöker.
Paulina
Då vet jag. Det kändes så himl konstigt att någon skulle vilja göra så att jag var lite osäker på om det var sant.

så länge man inte kommer åt irisen så är det relativt ofarligt, men de är ju inte direkt bra tror jag! dessutom flyter färgen ut o de blir skitfult. men de är inget jag skulle göra direkt, känns bara dumt!
Qui dormit, non peccat
Tydligen har dom som gjort det inte blivit blinda, vad jag har hört.
Så jag ser inte varför detta skulle vara värre än scarring osv. Det blir inte alltid bra resultat där heller.
Sj tycker jag det är fräckt i ögat ;) Fast aaaaldrig att jag skulle våga mig på något sådant hehe

På bmezine kan man se lite bilder. Tycker att det är fascinerande och lite läskigt på samma gång. Ögat är något jag ogärna vill råka skada, och det vore trist att få synproblem pga en misslyckad tatuering…
Annars finns det en kille som har ett helsvart öga och det är bara skitläckert!

Thats grose! läskigt ju att sticka in en nål i ögat! :O

Tycker inte det är särksilt snyggt att tatuera ögat. Inte om man försöker sig på något mönster iaf, då det blir så blurrigt. Men det skulle nog vara rätt snyggt att tatuera hela ögonvitan i någon färg. Själv kommer jag nog hålla mig till färgade linser, finns ju dom som täcker hela ögat om man så vill ha det ;)
Har ni sett att man kan sätta implantat i ögonen också? Under hornhinnan alltså. Jag tycker det är rätt snyggt, men vettefasen om jag själv hade vågat! ;D
#10 Kan man? hur går det till egentligen?

har hört tlas om de men e ganska nyfiken på hur de funkar me ^^
#10 Under själva hornhinnan eller under hornhinnan som i det vita? (färlåt om jag är trögfattad)
Hittade en länk om implantat i ögat, se här
Paulina
#13 Måste kännas jätte jobbigt med det där hjärtat. Tänk när man får ett hårstrå i ögat.. och så ska man ha ett helt hjärta!^^ Iof är det säkert en vanesak som så mycket annat med bodymods, men iaf.
Nej, ögonen är jag rädd om och tänker aldrig utsätta för något av det där.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#14 Tänkte exakt samma sak. Det fanns ju flera olika saker, som stjärnor osv man kunde ha med. Tror jag skaffat ett tankdsmycket istället. ;)
Paulina

googlade lite bilder på detta, verkar inte vara så vanligt för det var typ samma snubbe på nästan alla bilder. Undrar hur ont detta gör egentligen.. Inget som tilltalar mig iaf.

#15 tandsmycke e jävligt snyggt att ha ^^ (har de själv btw) men jag skulle nog kunna tänka mig att göra de om de inte va för priset :O