Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 4329 ggr
Veratatto
0

Uv Tattoo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjena på er alla:)

Så kommer hær en liten førfrågan till alla er tattoo ælskare. Under en del år nu så har jag funderat på Uv-tatueringar. Har bott i USA i 5 år & har en del kollegor dær nere som redan kør på før fulla muggar med denna extremt coola færg:)

Har de sista året hær nu fått en hel del førfrågningar om jag kør Uv-tattoos men det har jag ju inte gjort. Kollade upp hur det ligger till med færgen och det visar sig inte vara farligt att jobba med, sen kan man ju fundera øver hur det skulle bli med en person som har mycket eksem eller har en høg allergikænslighet. Tror att precis som med en vanlig tatueringsfærg att man får gøra ett færgprov på dom først och sedan se om dom får någon reaktion av det.

Så vad tror ni om detta då?….Ær det något som vi tatuerare borde provkøra hær hemma?

Ha en skøn dag//Vera Pain Tattoo

Karmatarerskanise
0

Jag tycker det ser fräckt ut iaf.

[jenkass]
0

jag tycker det är grymt häftigt! men känns som att uv fortfarande är "nytt" och jag skulle inte vilja göra detta innan det har "växt till sig på marknaden" om man kan uttrycka sig så. Men vore kul med uppdateringar om hur det går för er osv. om ni startar upp med detta. skulle tro att det nog är väldigt efterfrågat!

Veratatto
0

#1&#2..

Ja, jag håller med om att det ser grymt ut:)) Sen tænker jag oxå på att marknaden blir kanske mest till folk som "rør" sig på dansgolvet dær Blacklight finns..Och dær varierar nog åldrarna lite men fortfarande så rør det sig om myndighets folk…

Var i London i våras och dær kør dom oxå før fullt, så vi e nog lite sena på det..Tænkte jag ksulle køra ut ett massutskick till att kollegor i Sverige o se om det finns någon som kør med det..

Men jag får se hur vi gør*ler*…Jag e allt bra lockad av de*s*..

Håller er informerade:))

Liss
0

Jag tycker också de är väldigt spännande. Men som jenkass skriver så skulle jag inte göra något utav de förän jag visste mycket mer om det. Och att de beprövats och utvecklats lite mer på marknaden.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Musiken
0

jag alskar u-tatueringar! Skitfrant!

Asa-N
0

Det var häftigt :O) men det är nog inget jag skulle göra tror jag…. *S*

Mischa
0

Har länge suktat efter den typen av bläck men hört en massa skit om cancerframkallande etc.

Kanske inte så konstigt med tanke på att det är bläck som reagerar på ljus. 

Fick dock reda på att det numera finns bra flourocerande bläck, och en del hemmapulare verkar köra med det.

≧◔◡◔≦

hus-musen
0

har fått höra att de är farligt o canserframkallande o att inga seriösa tattuerare jobbar med det.. fast de är skitsnyggt och jag skulle gärna vilja ha en! syns tattueringen alls i vanligt ljus förresten??

Qui dormit, non peccat

mjioo
0

#8 är inte det ganska gamla rykten? just därför har det testats fram en ny färg som inte ska innehålla de ämnena som framkallar bla cancer.. det ryktet har spridit sig så långt och alla är ju rädda för att få cancer av en tatuering därför vågar inte många tatuerare idag köpa in sån färg ifall att ingen skulle våga skaffa sig en uv-tatuering..

det syns ofta litegrann, alltså blir lite ljusare än ens egen hudfärg vad jag vet. typ som en blekt vit tatuering

hus-musen
0

#9 ingen aning, läste om de för ett halvår sen! sen läste jag på nån tattuerares hemsida att han inte använde färgen.. men det kan såklart kommit upp nu ideer=)

aha okii ja men då gör de ju inget, kan vara bra att dölja vid vissa tillfällen! hur syns den om man blir solbränd då?blir den alltid bara lite ljusare?

Qui dormit, non peccat

Liss
0

Här pratar vi om det också - där har jag även klistrat in en tatuerares åsikter om det osv.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mjioo
0

#10 jag har bara sett på bild och de finns ju tyvärr inte så många bilder men jag kan tänka mig att den syns bättre när man blir solbränd. man får tänka på att det är som en vanlig tatuering, alltså som ett väldigt fint ärr, det är ju ändå en himla massa nålar som punkterar huden gång på gång.. men vera kanske vet :)

Veratatto
0

#12 Ja, du …I ærlighetens namn så vet jag vældigt lite om denna færg o dess egenskaper. Jag har precis børjat skumma ytan på det, enl mina kollegor i USA så ær det mer sækert med færgen idag æn vad det var før en del år sedan. Och Jag betvivlar på att seriøsa tatuerare i USA skulle få før sig att køra med en færg som hade varit lite testad, då USA har den høgsta statistiken før "Lawsuits"..Alltså stæmningsansøkningar och blir en tatuerare stæmd och fælld i USa så tror jag att dår er det kørt før denns studio. I Sverige fungerar det inte lika våldsamt…

Jag vet aif att denna færg ær analyserad, eller kanske rættar sagt sønder analyserad och anledningen kanske till att inte den e så "poppis" i Sverige innu ær kanske att det krævs lite speciella egenskaper før att den skall syns, typ Uvlampa och så…

Men visst #12 du har rætt i att sjælvklart så blir det på samma vis i huden som en vanlig men på dom bliderna som jag kan se så ser den mer vit ut i dagsljus men tills jag sjælv har kørt en så kan jag mest gissa:)

Men jag tycker det ær lite fel och kanske sæga att man inte en en seriøs tatuerare om man kør med den, det finns ingen lag i Sverige som sæger att man inte fårSkrattande

hus-musen
0

#13 jag antar att det är mitt inlägg nummer 8 du menar eftersom du skriver så i slutet! när jag frågade om uv-tattueringar så sa tattueraren själv att inga seriösa tattuerare använder den färgen, det var för ett tag sedan o det är klart att det mesta ändras med tiden.

Qui dormit, non peccat

mjioo
0

#14 sen ska man tänka på att det är deras personliga åsikter och jag tror att de flesta tatuerare har väldigt skilda åsikter om just sån färg i sverige just pga att det inte är många som testat

hus-musen
0

#15 jo de e klart, synnerligen nu när färgen verkar vara testad och omgjord så att inte fosforet ska läka ut i kroppen! men som det var förut när man kunde bli förgiftad av fosforet så känns det väldigt troligt att ingen seriös tattuerare skulle använda färgen! de är bara så jag förstått det iaf=)

men vad finns de för tattuerare som använder färgen i sverige då?? skulle gärna se hemsidor osv med bilder=)

Qui dormit, non peccat

mjioo
0

#16 då tänker vi likadant hehe :P
ingen aning men håller alltid ögonen öppna, hojtar till om jag får syn på någon svensk sida.

hus-musen
0

#17 de låter bra det, gör detsamma jag oxå!!

Qui dormit, non peccat

Mischa
0

Låter fint, krav är att slänga ut länk här! :)

≧◔◡◔≦

[tiiia]
0

det ser ju fint ut i uv-ljus men i dagsljus är det inte lika vackert. iaf inte de som jag har sett..

mjioo
0

http://www.bmezine.com/tattoo/uv001.html lite bilder på bmezine(ingen svensk sida men lite bilder på hur det serut iaf)

Mischa
0

#20 nä, inte om man gör hela rent i samma bläck, men att fylla ut konturer etc är vrålsnyggt, verkar dock lysa svagt :/

≧◔◡◔≦

Karmatarerskanise
0

#21 den med stjärnorna såg ju hemsk ut utan  blacklight

[tiiia]
0

jag gör nog hellre en tatuering som är fin hela tiden än en tatuering som bara är fin i UV-ljus (jag är aldrig i sånt ljus så det vore ingen vits för mig Flört) Men jag kan tänka mig att det finns många trance människor som vill ha dessa :)

Mischa
0

#24 du anar inte hur poppis man skulle bli på alla skogstramp :)

≧◔◡◔≦

hus-musen
0

hmm om man gör den i vitt så blir de ju snyggt, men resten av färgerna såg väldigt tråkiga ut.. väldigt matta!

Qui dormit, non peccat

mjioo
0

#26 alla tatueringar bli ju matta tillslut.. dock drar sig ju färgerna bort mot lite mer neonnyanser. rött drar sig ju mot rosa osv.

sen ska man tänka på att på bmezine kan alla skicka in bilder så jag tror inte personen som gjorde stjärnorna tex var så erfaren eller skicklig.. om man bläddrar vidare så finns det en röd/svart stjärna som var läcker.

hus-musen
0

hmm ja ioförsig så blir de ju mattare oxå!den röd/svarta stjärnan var riktigt tuff!

Qui dormit, non peccat

uvtattoos
0

De här gör uv tatueringar Glad

www.uv-tattoostudio.se

JossanH
0

nja, jag gillar det egentligen inte alls.. En lite tuff idé men som vore helt meningslöst för mig som inte lever mig tillbaka till 80talet när allt var i uv ;)

Minns när jag fick höra om det för första gången- måste ha varit ganska många år sedan och det enda var att det var cancerframkallande färg.

Men det är väldigt bra att det forskas lite om färgen för dom som vill ha en uv-tattoo!

Sajtvärd på Iller.ifokus

foxxiii
0

Jag skulle lätt kunna tänka mig att göra en sån! =O

Ceciliaolucifer
0

Hehe, jag undrar, hur många här inne som förutom när det kommer till uv-tatueringar undviker annat som kan ge cancer? såsom tobak, alkohol, mediciner, uv ljus osv osv?

Jag undrar hur många av er skulle avstå ifrån en uvtatuering med anledning att det är cancer framkallande, som röker? :)

Aviendha
0

#32 Ryktet säger ju att det finns en ny färg som ska ha kapslat in fosforn (eller det kanske var ett annat farligt ämne?) men den kostar rätt mycket och helt säker på långtidseffekterna är man inte än.

Skulle jag göra en UV-tattoo skulle jag lätt betala mer för den färgen. Att dra ner på saker som kan vara "farliga" är ju bara bra, speciellt när det ska in under huden. Men, här sitter jag med en snus under läppen och planerar en fest när jag kommer hem Oskyldig