Frågor ang tatto
Jag har planerat länge att jag ska tatuera in något, en tärning har jag kommit fram till, iaf till att börja med.
Hur mycket kommer en tärning att kosta att göra, den ska vara typ 1,5 cm i höjd eller något?
Jag hade tänkt ha den nedanför knölen bakom örat, hur ont på ett ca kommer det att göra?
Tacksam för svar
Det får du ta med tatueraren, vanligtvis ligger väl priset på 1000:-/timmen
≧◔◡◔≦
Många tattuerare har ett minipris, dvs. det lägsta de kan ta för att inte gå back. Förberedelserna kostar tid och pengar. En jag känner har 500kr som minimi, men han äör inte så stor och tar rätt bra priser i övrigt, men jag skulle tippa på att du får räkna på lite ändå. Bäst är ju att ta det med tattueraren.
Vissa kan även ha en liten regel om att inte tattuera ovanför nacken, men även det är ju individuellt. Smärtan vet jag inte, har ingen där själv, men huden är rätt tunn, men den lär gå ganska fort. Kanske känner du det knappt, kanske gör det jätteont, men räkna med att det kommer kännas i vilket fall ;)
Paulina
Ja, självklart så får jag ju ta priset med den som ska tatuera mig, men jag tänkte höra lite om vad som är alldelles för dyrt och så, hur mycke jag ska tänkas ge. När jag funderade på att tatuera in 2 körsbär, den där vanliga old school grejen, och frågade om prisförslag så sa han 700-800 kr, så en tärning kan väl inte vara allt för dyr, typ 500 kr eller något?
700-800 låter rimligt, och jag skulle gissa att en tärning hamnar på samma nivå, men det kan både vara mer eller mindre =)
Paulina
Jag gjorde en illertass och fick betala 600kr (tror jag??.)
Det är dom små tatueringarna som blir dyra, det kostar lika mkt i förberedelse som för en liten tatuering som för en stor, så, ja, dyrt blir det :)
Men det är det värt, tänk att den sitter där för resten av livet. Sen får man hoppas att man lever länge :)