tungpiercing.
Jag har gjort hål i tungan igår, tungan svällde upp ganska mycket och nu har jag fått blåsor(?) på undersidan av tungan kring hålet. Kan tillägga att det gör förjävligt ont. Jag kan inte tala ordentligt än och läspar, men jag låter iallafall bättre än vad jag gjorde igår. Nu äter jag soppa och tänker göra det ända fram till jul, då har jag ätit soppa i sex dagar. Tror ni att jag kommer att kunna äta julmat?
har det hänt er någon gång att ni fått blåsor kring er Tungpiercing? observera att det bara är på undersidan..
Nej, fick inga blåsor. Kunde inte äta fast föda mer än lite potatismos under en hel vecka. Svullnade också väldigt mycket men hade inte speciellt ont och kunde prata ordentligt efter bara någondag.
Endel får som små vita blåsor på ovansidan av hålet som är som ärrbildning i tungan om smycket inte ligger bra i munnen. Men det borde inte komma efter bara någon dag tycker jag..
Det är tydligen inte ovanligt att läksmycket är för långt så att det måste bytas tidigare, innan hålet är läkt.
Sajtvärd på Iller.ifokus
har själv inte piercing i tungan, men det kan ju bero på att undersidan av smycket trycker på, och tungan är ju ovan vid detta.. Förhoppningsvis försvinner det när svullnaden går ned.
Skitsnygg placering vart det iaf =)
Min tunga svällde knappt alls och jag kunde äta vanlig mat andra dagen, så ibland har man tur =)
Det är ju några dagar fram till jul, men ku känner ju själv när du kan äta normalt igen. Tungan brukar läka rätt snabbt, och talet kommer komma när du vänjer dig. Jag har inte mött en enda person med tungpiercingt som suttit i längre än någon vecka som läspat eller talat underligt.
Ang blåsorna så har jag varken vart med om det, eller hört talas om det, men jag skulle gissa att det beror på att tungan är "ovan". Går de inte bort med tiden så kanske du får kolla upp vad för sorts blåsor det är, så det inte beror på säg smitta eller liknande. Vet inte vad som ger olika blåsor.
Paulina
Min tunga svällde endel men jag åt pizza dagen efter, funka fin fint
med en ny teknik :P
En kompis till mej fick några blåsor på ovsidan tungan men de gick bort efter ett par dar.
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus
blåsorna är borta nu =)
tack så mkt. Jag har testat äta och det fungerar gaanska bra, men det tar ett tag för mig att svälja maten, så jag kör mest med soppa.
Min tunga svullnade ganska ordentligt, men visst fick jag ner lite kinapuffar ;) man fick lära sig en helt annan teknik bara.
Om du äter långsamt och tänker dig för ,så kan du säkert äta vanlig julmat :) För mig tog det ett bra tag innan jag kunde äta ordentligt igen.
Skitsnyggt! Jag ska också pierca tungan någon gång…
gör det =) nu känns det inte så mycket, man vänjer sig.