Töjd tatuering?
Hej!
Jag hade tänkt tatuera min arm, har velat det rätt länge och har samlat ihop pengar. Men saker är den, att jag är väldigt smal, och har således väldigt smala armar med.
För det första vet jag inte om en tatuering som täcker större delen av armen hade varit snygg på mig pga. det?
Och för det andra, så undrar jag vad som kommer hända med den i framtiden? Jag är 19 nu och kommer antagligen ha tjockare armar när jag är typ 30. Kommer tatueringen bli totalt förstörd då? Eller kommer det inte synas? Vad tror ni? 
Jag tror inte det är någpn störra fara, om du inte planerar att muskla upp dig jättefort så huden inte riktigt hänger med och får bristningar, för då får ju också tatueringen bristningar. Men sånt där är ju individuellt som allting annat…
/Christine
Om du är 19 år så har kroppen växt klart, de enda är väl att när du blir äldre blir du slappare i huden.
Att du blir slappare i huden lär knappast förstöra en tatuering överlag heller. De är som sagt när du blir gammal och skrynklig som de kan se lite tråkigt ut. Men varför tänka på det nu?
Om du inte har tänkt träna upp muskler på några veckor eller förväntas gå upp i vikt väldigt fort så ser jag ingen fara med det. Går en övergång fort så blir de bristningar som förstör tatueringen. Och ju större tatueringar desto bättre håller dem sig i längden. Gör man väldigt smått så "sjunker" det ihop med åren och blir som en enda fläck. Men de är också långt fram i tiden.
Men så klart kommer tatueringen röra sig lite med åren som sagt.. och de är individuellt hur mycket.
Jag ska göra en halv sleeve, har jätte smala armar med. Men de är inget som hindrar mig.
Nu kanske jag svamlat en massa, men i det stora hela. Nej, jag tror inte de kommer påverka speciellt mycket om man gör en stor tatuering på armen.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
För att tillägga två bra svar.. Skulle du nu mot förmodan gå upp jättemycket fort så tattueringen blir lite dassig, så går mycket att rädda. Men som de andra sagt så ser inte jag heller några problem för dig =)
Paulina
Jag gjorde en liten tatuering vid troskanten för många år sedan. Numera har jag en jättestor randig ful tatuering och en underbar liten dotter!
Men då är det just bristningar och extrem töjning i samband med graviditet. Så mycket tror jag abslout inte du kommer lägga på dig på armarna så du behöver oroa dig.
Hehe, tack för era svar :)
Har inte direkt tänkt gå upp i vikt, tänkte mest att de flesta är lite kraftigare när de är typ 30 än vad de var när de var 19. Så några bristningar är jag inte rädd för, mest för att tatueringen skulle bli utdragen/sne. Men det verkar ju inte vara någon fara, skönt!
Lycka till med din tatuering!