Problem med töjningen
Jag har ett stort problem med mitt högra öra då jag försöker töja upp det och det har vart så sedan första början, och i går sprack det (aj aj aj), så jag tog ut alla smycken och har låtit det vara. Har ni problem med just ett öra och vad ahr ni gjort för något då det spruckit?
Jag har aldrig spräckt mitt öra, men det är sdom gummi så jag skullle bli brydd om det hände ;)
Låter inget kul. Låt det läka ihop helt innan du fortsätter och ta det riktigt lugnt. Det är svårt men ger bäst resultat och orsakar minst smärta.
Paulina
Jo, ett av mina öron är gummiöra och detta är helt jag vet inte vad. Det går knappt att töja upp en mm. Får se hur det blir nu, har inget smycke i nu så hoppas att det blir bra^^
Mitt högra öra är också jobbigare än mitt vänstra! De vänsta glider de i hur lätt som helst medans de högra är jätte segt.
Sådär vart de när jag stresstöjde (se bild, varning för känsliga) och då kan man ta ut töjningen och låta de vara ett tag eller down siza, alltså gå ner några stl igen och låta det läka och bli bra igen. Försök inte töja mer nu på ett tag.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Nej, jag tänkte inte det utan jag har inte haft i ett smycke på 2 dagar nu. Inget är rött idag och det gör inte ont, däremot har svullnaden inte riktigt gått ner ännu, så jag tänkte sätta i en 6-8mm i övermorgon.
Ja de låter bra! Töj inget förän de är ordentligt läkt, annars spricker de så lätt igen:)
Nej, det ska jag verkligen inte göra^^Det gjorde för jäkla ont för att riskera det, aldrig vart med om att det blivit så mycket innan.
Idag tog jag i en 6mm spiral i ben(tror de kan var alite bättre än plast). Och det kändes så konstig, 6mm har jag itne haft på jag vet inte hur länge och det ser jättefjantigt ut när man kollar på andra örat med 12 :)
#7 Haha ja det blir ju så!:) Man vänjer sig så fort med storleken man har, så man blir storleksblind och tycker de ser jätte litet ut:) Därför de lätt hänt blir större än vad man planerat;P
#8 Haha jag håller med dig, sedan ser det alltid större ut på andra som har samma storlek av någon anledning( i alla fall tycker jag det :D)
Håller me .. var försiktig me töjningen för ett tag ..
Jag hade lite problem me höger öra när jag töjde .. tog lite längre tid än de vänstra .. men de går, när man tar de lugnt o låter de läka ordentligt emellan ..
#10 Det ska jag verkligen, men trodde inte att det skulle bli så jäkligt efter 10mm, men det blir bara värre ju större jag töjer :S >< men jag vägrar stann vid 10 haha :)
Jag ska ha mina små spiraler i så längre, nu har svullnaden lagt sig så jag fick i en 8 utan att det tljdes något^^ skönt
Har inte läst igenom alla svar men tänkte bara säga att, det finns en gräns för alla öron, den varierar såklart. Om man når den gränsen och vill töjja vidare måste man skära för att det ska gå. Vet ej riktigt hur det funkar men vet bara att man kan/måste göra det när man kommer upp i dom större storlekarna.
#12 Jag har också hört det någonstan och att endel gör det för att snabbare komma upp i de storlekarna också.
Allt har iaf läkt och 10mm gick in utan problem alls, ska vänta med 12.an ett tag i alla fall, ska hitta lite mindre o-ringar så jag slipper att den åker ut så kan jag ta det lite lugnare :d