Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 2316 ggr
AlexTheMouse
2009-01-12 13:48
0

AJ!

Idag började jag töja mitt öra. Innan hade jag 3mm men nu har jag köpt ett töjsmycke som är 4 mm - 8mm och den gick bara in en bit och sen började det göra ont. Så jag slutade att trycka när jag märkte att det inte gick längre. Men nu till min fråga.

Kan jag försiktigt prova mig fram dag för dag och se hur mycket den går in? Eller måste jag vänta jättelänge nu innan jag fortsätter? Örat är bara lite rött och aningen svullet. Inga sprickor eller så då jag är noga med att endast töja så mycket som mina små öron klarar av Tungan ute

Telefonkontakt
2009-01-12 14:16
0

man ska inte töja mer än 1 mm per månad brukar man säga. Men du kan nog töja ca 1 mm per vecka om det läker bra, men 4 mm på en gång är bara dumt. jag töjde 2 mm i taget och då spräckte jag en del på vägen.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AlexTheMouse
2009-01-12 14:32
0

Tack, då vet jag. Lite jobbigt bara att det ser så dumt ut just nu när töjstaven inte ens är till häften inne, den liksom "hänger ner". Men bättre det än att jag förhastar mig i alla fall. Det gick bra när jag töjde upp till 3 mm i alla fall. Då gick jag mest på känslan, om det inte spände/gjorde ont så fortsatte jag töja till mina 3 mm relativt snabbt gick det också, läkte bra tom.

Liss
2009-01-12 18:40
0

Har du läst artikeln om töjning? Gör det annars så har du en start. Och som du säger själv, gå på känslan. Alla har de olika hur fort man kan gå fram efter hur ens läkkött är etc. Om de gör ont stoppar du och glider de lätt imorrn så ta så långt det går då. Men stressa aldrig så de gör ont eller börjar blöda!:)

Använd mycket olja så vävnaden håller sig bättre. Och så är det även bättre i en varm dusch då örat blir mer "elastiskt".

Jag gick upp till 4 mm på fyra dagar ungefär, vilket gick jätte bra för min del. Men för andra går det inte alls. Så gå på din känsla du!:) Som Telefonkontakt säger så är standard ungefär 1mm per månad. Vilket är bra att följa.. Men de är så individuellt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AlexTheMouse
2009-01-13 12:03
0

Tack för tipsen, får läsa artikeln nu på direkten tror jag! Ja, precis håller absolut med dig. Vissa måste ta det väldigt försiktigt medans andra har bättre läkkött som det går fortare att töja för. Shit, du måste ha värsta gummiöronen ju Skrattande *avis*, men jag får helt enkelt testa om staven går en liten bit till idag efter en varm dusch. Har fått in den ca 1 cm än så länge.

AlexTheMouse
2009-01-13 22:36
0

Usch! idag försökte jag trycka in töjstaven en liten bit till och då började det blöda så nu ska jag låta det vara ett tag tills det har läkt lite och tvätta varje dag så får vi se hur det läker, annars blir det att ta ut töjstaven ett tag. Hmmm… knepigt det här! Tyst

Aviendha
2009-01-13 22:51
0

Låt det vila ett tag, även efter att det ser läkt ut. Huden är fortfarande lite känslig, även efter att det slutat blöda. Hoppas det läker fort och bra, låter inte alls kul!

AlexTheMouse
2009-01-13 22:56
0

Okej, får försöka med det antar jag, var nog lite för ivrig den här gången. Men det konstiga var att det inte alls gjorde ont i morse när jag hade töjt en bit till, men sen så skulle jag tvätta lite runt om med en tops och då såg jag att det blödde, som tur var inte så mycket. Men det bästa är nog som du säger, att låta örat vila ett tag tills det är helt läkt, då kan jag försöka igen.

Liss
2009-01-14 04:38
0

De är svårt det där, att låta bli när man ändå har ett töjsmycke som inte är helt i.. man vill bara ha i den. Men som sagt, ta de lungt nu!:) Låt det vara.. Och blir de inte bättre får du ta ut det igen och börja om senare.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AlexTheMouse
2009-01-14 12:41
0

Ja, precis. Man blir lite ivrig och tror att det ska gå med en gång, men icke Tungan ute Jo, precis så får jag göra.