Vem ska ringa?
Händelse; har redan ett par tatueringar och ville nu pröva en annan tatuerar i grannkommunen. så gick för några månader sen och beställde tid.
när jag kom dit hängde en liten lapp på dörren " X ryggskott telefonnummer"
visst jag kan inte göra något om han fick nu ryggskott, men kunde inte han höra av sig om de? han har ju mitt nr. ialf sms:a tycker jag.
blev sur och åkte hem, läste en bra bok och drack och åt gott.
den här tatueringen ska min "gamla" tatuerare nu få göra"
och nej jag ringde aldrig
men hur skulle du ha gjort? tycker du de ligger hos tatueraren att ringa och säga om de blir inställt eller ska man få veta det som jag?
om vi bara tänker att jag åkt jättelångt för enbart den sakens skull…(nu var det inte så men om)
är man mån om sina kunder tycker jag att man kan ringa till dem som har bokat upp sig, men annars är det ju bra att det hänger en lapp på dörren för de som har tänkt komma in på drop-in eller liknande…
Håller med jenkass, han verkar inte mån om kunderna om han inte ringer/sms:ar till dom som är inbokade. Jag tycker du gjorde rätt som inte ringde upp han iaf.
Hoppas du inte får vänta alltför länge innan du får en tid…
/Christine
När min pappa skulle göra sin tatuering ringde tatueraren en vecka innan och berättade att han fått hjärtinfarkt och inte kunde jobba på ett tag, om ens någonsin igen. Väldigt bra gjort av honom tyckte jag.
Dock var det surt, för under tiden han var sjukskriven gick han i konkurs, så pappa förlorade 500 kr som han betalat i depositionsavgift och har ännu inte fått sin tat gjord…
Min tatuerare ringde upp mig och berätta att han skulle bort de datumet vi bestämmt. Så då fick jag ist en tid mycket tidigare för att kompensera det. Det tycker jag är deras skyldighet om man har en tatueringsstudio. Klart man ska ta vara på sina kunder, annars förlorar man dem ju som med dig. De är ändå inte så svårt att lyfta på luren och berätta om det.
Jag är verkligen glad att min tatuerare ringde. Om jag hade kommit dit och han bara var borta hade jag blivit skit besviken och arg och antagligen gått någon annanstans eller krävt att få bli tatuerad eftersom jag hade tid då.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
om tatueraren mår dåligt och har mycket kunder som inte har betalat dep.avgift så tycker inte jag att det är deras skyldighet att ringa. däremot om man betalat dep. avgift så ska man få reda på i god tid innan att tatueraren inte kan.

#5. Mår dåligt? Vad menar du? Om vi vänder på resonemanget då - om du mår dåligt, skall du inte ringa och meddela honom/henne det utan istället bara strunta i att dyka upp?
Klart att det är deras skyldighet att ringa och meddela - skulle någon vilja gå till tandläkaren och först där och då få veta att 'Tandläkaren är tyvärr på semester'? Eller kirurgen??
den som har fått förhinder skall ringa, mer än så är det inte. annars skulle det vara ett himla ringande hela tiden när varje person skall ringa och kolla inför varje tatuering att tatueraren faktiskt kommer att vara på plats och viseversa.
Ofta brukar dem även ha en partner, som kan ringa om tatueraren är så sjuk så den inte ens kan snacka. Tycker dem har precis lika stor skyldighet som andra saker, som #6 nämner. De är deras jobb som dem bör behandla seriöst.
det jag menar är att om man ska förvänta sig att en tatuerare ska ringa så ska man gå till en seriös om tar ut en dep. avgift. antingen går man till ett ställe som är seriöst eller så gör man det inte det är det valet man har.
#9 Man är inte mindre seriös för att man inte tar dep. avgift?
#10 det är min åsikt. det är bra både för tatueraren och för kunden. om kunden inte kommer så behåller tatueraren den avgiften. sen kan man ju komma överens med tatuerare om att man inte ska betala dep. avgift med då ska man vara tydlig med att tatueraren ska ringa om det händer nåt och kunden också såklart, det är vad jag tycker.
#11 Jo jag vet att de är din åsikt, men jag diskuterar bara. Och jag tycker de är få som tar dep. avgift alls faktist. Så inget av seriositeten ligger i dep avgiften utan i hur dem sköter annat. Och alla som jobbar med service bör funka med sina kunder och respektera dem så, till att man ringer när något händer så personen slipper stå där och glo. De är deras jobb som sagt.
#12 oj av alla studior jag har varit i så har alla tagit minst 500 i dep. avgift..
#13 Okej, jag har aldrig vart med om det:) Och vad jag vet så är Lucky 7 väldigt seriöst.

När jag var på Wicked Tattoo i Mölndal tog de faktiskt inte dep. innan. Men det kanske berodde på att jag bokade via telefon och att tat. jag gjorde var liten. Dock skulle jag ändå aldrig gå tillbaka till den tatueraren (ej Carl!) - maken till dryg, arrogant och ignorant människa har jag knappast träffat. För mig känns det dessutom inte alls konstigt att dep.avgift tas - trots att jag inte alltid varit med om det känns det som en självklarhet. Och en tatuerare som inte ens skulle ringa om han/hon blev sjuk - något så oseriöst finns inte i min värld.
Om det hade varit jag som gått dit och det varit stängt hade jag blivit fly förbannad och antagligen ringt tillbaka när det var öppet igen för att ställa tatueraren några frågor, tex vem som ska stå för min uteblivna lön då många(tex jag) måste ta ledigt från jobbet för att få en tid som passar. Eller om man som jag har låg smärttröskel och måste gå och ladda flera dagar för att ta sig i kragen att boka en tid och äntligen få gjort tatueringen man längtar efter.
Jag tycker de flesta tar avgift. Det är en säker het för båda parter. Jag tycker det är konstigt om dom INTE tar det :)

Jag hade en bokad tatueringstid en gång. När jag kommer dit för att göra tatueringen så säger att tatueraren att han inte vill gör den, typ wtf!? Okej, visst, om han nu ändrat sig kan väl jag acceptera det, men han kunde väl iaf RINGT under de två månaderna och sagt att det då. Då var jag riktigt förbannad!

#0 Jag tycker att det är tatuerarens uppgift att ringa och boka om sina kunder vid sjukdom. Dep. avgift eller inte!
Ang dep.avgift eller inte så är min åsikt iaf att det inte har med graden av hur seriös en tatuerare är, utan hur seriösa kunderna är. Studion börjar med fribokning och inser att alla tidsbokningar inte är riktigt planerade för kunden därav avhopp och förlorad inkomst för tatueraren, tyvärr måste då tatueraren ta ut en avgift för att inte sitta utan jobb…
Neee ömsesidig respekt ska det vara, båda ringer vid sjukdom eller förhinder.. Bokningsavgift eller inte!!
Det är inte kul som tatuerare heller att ringa den 30 min sena kunden och inte ens få svar! Sånt manar till avgifter.. Tyvärr!!!
#19 Håller med fullständigt.
Paulina