Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 5524 ggr
murderdolls
0

tatuera fötterna?

jag har bestämt mig för att tatuera mina fötter inom en snar framtid, men jag är lite nyfiken på hur ni som redan har tatuerat era fötter upplevde det i jämförelse med andra kroppsdelar. Huden känns ju väldigt tunn så jag antar att det gör lite ondare än på resten av kroppen? (jag vet att det skiljer person till person. men det kan vara intressant att veta hur andra upplevt det :)

Aviendha
0

Jag har en liten tass på foten, och den kändes. Iofs tycker jag att alla tattueringar gör ruskigt ont, men den på foten ömmade även efteråt. Sen skavde strumpor och skor lite. Men det var ändå inte riktigt så illa som jag hade väntat mig.

Vad har du för planer? *nyfiken i en strut*

murderdolls
0

#1 jag skall göra två svalor (båda ska vara svart & rosa med några små stjärnor runt), en på varje fot. Skrattande förhoppningsvis klarar jag av att göra båda svalorna samma dag Skrikandes om det inte gör alldelles för ont vill säga :P men i värsta fall så blir det nog konturer på båda och sen ifyllning så mycket som man står ut med ;)

Aviendha
0

Vad läckert! De längtar jag tills jag får se =)

Liss
0

Låter riktigt läckert.

Kan inte säga något om smärtan.. men kan tänka mig att det känns än mer än handleden, eftersom fötterna enbart är skinn och ben i princip. Och längst upp på handleden kändes det ju en hel del. Men jag tycker ju inte tatuera sig gör så ont överlag.

Ska med göra en på foten och då även tatuera på sidan av foten. De lär vara skönt:P

Något som jag reagerar på är väl, om man är känslig och kittlig vid fötterna. Om de kommer bli jobbigt då.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Aviendha
0

Ja, kittlighet är inte enkelt. Är extremt känslig om mina hälsenor. Inte äkta kittlig eller vad man ska säga, men har lite fobi för beröring där. Det var inte alls kul att tattuera däröver vill jag säga, men det gick det med =) Det var annorlunda att tattuera än att röra/kittla på något konstigt vänster.

[jenkass]
0

jag säger bara aj aj aj! jag storgrät… haha :P
helt klart en utav de svårläkta ställena av mina erfarenheter.

Jenahbella
0

jag grät inte men satan så ont de gjorde :) som tur har ja små fötter å inga stora tatueringar får plats :)
riktigt svårläkt va de och ja kommer behöva fylla i min igen.

murderdolls
0

hmm.. blir lite avskräckt nu :S men skam den som ger sig. i värsta fall får jag väl köpa hem lite embla salva och lägga på nån timme innan.

Aviendha
0

#8 "vill man vara fin får man lida pin" heter det ju ;) Men emblasalva fungerar ypperligt om du känner för det. Om inte annat så kan du ha med en tub och smeta på andra foten när du känner hur det känns :P

Liss
0

Angående embla tycker jag du ska rådfråga tatueraren innan isf. Har hört mycket om att huden inte blir desamma när man bedövar och därav kan tatueringen bli lustig när de väl går tillbaka. Men de är bara vad jag hört som sagt så vet inte hur det ligger till.

Annars tycker jag ju att tatueringar ska kännas!:P De är en del av det..

murderdolls
0

#10 tänkte mest om det blev för outhärdligt och jag tvingas dela upp tatueringarna i sjukt många omgångar ;)

Liss
0

Jo, jag bara varnar lite smått ifall det ligger någon grund i det påståendet.

Karmatarerskanise
0

Embla och andra bedövningssaker har jag flr mig gör så att man blöder mer.

Ska man ha en tatuering får man ju ta det som det är. Man kan ju inte mesa Glad

Liss
0

Nja, bedövningsmedel som man intar leds ut i blodet, förtunnar blodet och ökar blodflödet. Därav blöder man mer. Samma effekt med alkohol.
Men emlasalva har man yttligt.. så det är därför jag är lite fundersam över det. Men som sagt har jag läst lite överallt att de gör huden lustig.

Men det är nog inga större problem med det.

Karmatarerskanise
0

Salvor sugs in. Så nog borde det blöda mer ändå.

Har inte hört att hunden blir konstig, bara att man kan blöda mer, vilket kan vara jobbigt.

[jenkass]
0

#15 haha huden menar du va? :P

Karmatarerskanise
0

Hahaha :) Mamma berättade precis om en hund, överförde nog det hit ;)

Mia-
0

De va det värsta stället jag har gjort på!!! Det gjorde nå så jävulskt ont. och jag har gjort ganska många förrut.Och är väldigt smärttålig.

På andra ställen tycker jag att smärtan går över efter en stund men på foten gjorde det lika ont hela tiden.

dima
0

Håller med #10 huden blir skum att köra på… Jag gillar det inte och jag tror inte att det lilla huden blir bedövad väger upp det extra nötandet tatueraren måste göra för att få färgen att fastna väger upp.. Kör utan så får du bäst resultat!!!