Vad ska jag göra?
Åh jag blir så arg! Jag har nu försökt i en timme att få bort mitt smycke i tragus, ska byta till ett annat. men smycket vill absolut inte lossna, vad ska jag göra för att få bort det? Någon som har tips? Har ingen piercing studio här i stan så kan inte gå och få hjälp heller :(
Hjälp tack!
Vad är det för typ av smycke du har?
/Christine
en stav med en liten fast skruvad kula. :)
Om du då inte får riktigt grepp om kulan så försök att ta plastfolie eller nån liten plastpåse för att få bättre grepp om båda hållen när du skruvar, annars kanske du har nån vän som kan hjälpa dig? Det är nog enklast =)
/Christine
Jag brukade använda diskhandskar. Mycket lättare att få bra starkt grepp så.
Ja jag sprang nyligen in till en vän som arbetar som frisör i huset intill mig, hon är utbildat piercare sen innan. Men hon försökte men sa att man måste ha verktyg för att få bort smycket. :( Men tack för ditt tips ska testa att ta lite plastfolie och se om jag kan få bort det. :)
Hmm det är liksom en så pass minimal stav så jag kan i princip inte få tag i smycket i varsin del, det är så trångt! Men jag ska träla ett tag till så får vi se.
Varför har du så litet smycke`?
Hur ser de ut på baksidan då menar du? En stav med en kula, hur ser de ut på andra sidan?
Piercare brukar ha verktyg som funkar, men eftersom du inte har någon i närheten så kan du inte få hjälp på så vis. Då finns de bara dem sätten du fått tipsat innan. Att försöka lirka själv med olika material som gör att de blir bättre grepp om den. Eller en vän som hjälper dig.
Fast är piercingen ny så brukar den vara åtdragen jätte hårt av piercaren. Så isf förstår jag att de blir svårt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#7 Jag vet inte varför piercaren har satt i en så kort stav, i början när det var lite svullet så gjorde det jätte ont bara för att det var så tajt, men nu när det är läkt så är det ett minimalt mellanrum så det går bara inte att få ett grepp om båda delarna…
#8 Det är en platta på baksidan.