Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 2234 ggr
AlexTheMouse
0

Går inte!

Hej! Nu har jag töjt upp mitt ena öra till 8mm och imorse skulle jag försöka få in min fina ikonplugg men det gick inte :S den går bara in en bit och sen är det stopp, trots att den är i samma storlek som min töjstav. Det är kanske inte läkt ordekligt? Eller vad tror ni?

När jag tar ut töjstaven så är inte hålet lika stort som när man har töjstaven inne. Det kanske inte är färdigtöjt ännu? Måste ju vara därför jag inte får in pluggen.

gurrae
0

testa att töja upp det lite till :)

Denna kommentar har tagits bort.
Liss
0

Kan vara lite trixigt att få i pluggar och tunnlar första gången sådär. Så försök pilla in den snett om du förstår mig, eller så väntar du ett tag till tills de är ordentligt läkt om du tycker de verkar oläkt? Eller också töjer du ut det lite till, för att få in pluggen så går de tillbaka till pluggstorleken sen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Aviendha
0

Att örat går ihop sig lite när du tar ut smycket behöver inte betyda att det inte är färdigläkt. Mitt öra gör så, och jag har inte töjt det på ett år. Men det behöver inte betyda att just ditt öra inte är läkt ;)

Pluggar kan som sagt vara knepiga, även om jag med mitt gummiöra inte har så stora problem så är det att trixa som gäller, gärna snett som LisetteS skrev. Men är du osäker på om det inte är riktigt läkt kanske det är första biten att "ta tag i"?

AlexTheMouse
0

Okej, I c…jo det ser ut att ha läkt bra det är  bara det att hålet blir mindre när jag tar ut töjstaven, sen är det som att det går ut en bit "hud" eller vad man ska säga på baksidan av örat, det är det som gör att jag inte får in pluggen, det tar emot på nåt sätt. Skrikandes

Försökte idag som sagt att försöka lirka in den snett, men det tog bara stopp. Kanske inte har haft töjstaven i tillräckligt länge för att ha uppnått storleken. Men jag får försöka igen om ett par dagar kanske och se hur det går. Vill ju så gärna att det ska gå.

Liss
0

Du kanske har pressat för mycket så du fått en liten förnimelse till en blow-out. En skinkant på baksidan? Då får du se till att använda ett smycke i mindre stl ett tag för att de ska gå tillbaka in i huden.

Eller så är det bara skinnet som korvar ihop sig lite på baksidan så de blir lite svårare. Har du testat med olivolja på pluggen? Och att kanske stå i en varm dusch när du ska sätta i den? Då blir vävnanden i örat mer töjbar.

Läs gärna artikeln om töjning, här inne, också om de hjälper.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AlexTheMouse
0

Ja, vem vet? Jag töjde ganska snabbt så det kanske är en liten blow-out. Syns inte särskilt mycket men när man försöker sätta in pluggen så blir det trängre ju längre in man trycker. Nix, har inte testat olivolja. Har däremot testat med vasselin, det gjorde så att det gled in bättre men pluggen hade ett fast beslut att stanna på samma ställe även då. Jag får testa att sätta in den i duschen nästa gång. Har läst lite i artikeln. Mycket bra måste jag säga Glad

peaches
0

Ikonpluggar är väl i regel alltid lite större där mab, så att mn får töja bara lite till så funkar det^^

[slo]
0

Om du inte vill köpa nästa storlek töjstav kan jag rekomendera gängtape, finns att köpa lite överallt, rörmokare använder det bland annat :) Bara linda på några varv när smycket är fuktigt och sen i med det igen. Funkar skitbra, jag fick göra så med töjstaven jag hade förut för den började få för sig att ramla ur… :P