Tatuerings idéer tack
Hej svejs!
Jag har funderat ett bra tag nu vad jag ska tatuera för motiv, men det är ruskigt svårt.
Jag tänkte försöka få hjälp av er här på bodyart med en av mina tänkte motiv.
Jag skulle vilja ha en tatuering som har något att göra med att man haft det jobbigt, men att man kämpat sig igenom det.
Så nyckelordet för motivet är väl, kämpa.
Det ska vara en positiv tatuering^^
aa men brainstorma med mig:)
Koi fisk är en möjligthet, men det är ändå såpass vanlig att jag blir osäker. men det är en möjligthet, vill ha fler!
Förresten, om ni kommer på något motiv som har att göra med tur, skriv gärna förslag på det med.
Kommer nog att tatuera en fyrklöver men vad mer finns det;)
tacktack! 
Jag ska göra ett sånt motiv på min rygg, om att ha gått igenom mycket och kämpat men nu finns de så mycket fint. Min ide håller jag för mig själv, men vad jag gjort är- att ta olika saker som är fint för mig och som står för ny start och hopp. De är det fina i livet.. och sen har jag vissa andra saker som står för "lidande" och sårade känslor för mig själv. Och så har jag ritat ihop allting till ett motiv.
Svårt att förklara kanske, men det är bara du som vet vad du vill ha egentligen. Men du kan kika efter vad olika saker har för symbolism osv kanske? och se vad du gillar, och även sånt du själv känner står för något visst i livet.
Nu kanske jag mummlar, men hoppas du förstod nåt utav det:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Egentligen så kan vilket motiv som hellst symbolisera hur man tagit sig ur något tufft, så som jag ser det är att ha ett motiv som passar dig och din personlighet. Som LisetteS säger så kan du ju söka på betydelsen av olika saker, eller så kör du freestyle på det du anser representerar just "kämpa".
Av det jag sett så finns tigrar, hjärtan, klockor, barn, ordspråk, änglar, helgon, skepp, rosor, fåglar, kors och mycket mer som motiv som för personen symboliserar hur de kämpat och vunnit.
Personligen gillar jag koi, och tycker att dessa går att "anpassa" väldigt mycket till ens egna syften och stil. Vill du ha en så tänk inte på att "alla andra har en", för det finns alltid andra som har liknande saker som en själv.
Tur, ja fyrklövern är ju en sådan sak som alla förstår står för tur. Du kanske har egna saker som symboliserar tur för dig? Jag har nr 13, och min "lucky thirteen" symboliserar tur för mig. Inte alla förstår, men det är ändock tur ;)
Paulina
Tack så mycket för svaren 
1# aa precis något liknande kommer jag antagligen att göra i framtiden!
alltså jag har lånat en bok där det står vad …typ alla symboler som man brukar tatuera betyder, ganska tjock bok, skit bra
Den heter "the tattoo encyclopedia" the guide to choosing your tattoo
av Terisa green, om något har intressa att läsa den,
Helt perfekt bok. dock har den inte hjälp mig tillräckligt^^, tydligen
vill gärna tatuera in symboler som betyder tex tur. det känner jag helt klart.
menmen! tack för hjälpen och vet ni av något som kan hjälpa mig så hör av er!

vänta tills du har en symbol som känns helt rätt=) koifisk känns lite som att de är jättemånga som har, kanske är roligare med nått som inte är "inne" o som bara du har? sen har vi de vanliga korsen, änglarna, andra djur o fiskar, drakar, fågel fenix osv
något som verkligen symboliserar att man kämpat o är på väg ur "skiten" så att säga är en fågel fenix.. en stolt örn känns oxå som att de visar en kämpe=) men de är ju bara min åsikt=)
Qui dormit, non peccat
ja precis, har funderat över en phoenix. Men har jätte svårt att komma på / hitta en som ser bra ut, finns så många olika sätt att göra den på!
menmen! jag får klura vidare, tack för svaret:)

fjäril! Den designen kan utformas i det oänderliga!
Ja, mina två fjärilar på handleden står för hopp för min del:) Och som sagt, de kan man utforma olika i en oändlighet.
Men med en bra tatuerare tycker jag man kan fixa det mesta personligt. En phoenix kan se hur olika ut som helst också. Och även om en koi är vanligt så kan man ha den i så många olika färger och utformningar. Och så är en koi alltid snygg!
Bara fantasin som sätter gränserna egentligen.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Som de andra redan sagt så är det absolut viktigaste att det motiv du väljer representerar dig, när tatueringen väl sitter där så ska du få känslan av YES YES YES
Vänta hellre någon tid extra och lägg den tiden på att hitta just DITT motiv.
Och som LisetteS säger, det är bara fantasin som sätter gränser 
aa precis! det är ju helt rätt det ni säger!
Jag har börjat fundera på att tatuera in en fyrklöver bakom örat.
En liten först tatuering är nog en bra ide bara man hittar en bra placering :)