Svullen arm efter första tatuering..
Jag gjorde min första tatuering igår på innersidan av nederarmen och har smörjt och varit noga med den hela dagen nu. Min arm är dock röd och väldigt, ja väldigt svullen. Vätskefylld tror jag. Jämför man den armen med andra ser det inte ut som att dem ska kunna matcha varandra.
Är detta normalt? Jag menar själva vätskefyllnaden i armen. Man kan inte se blodådrorna längre ner på armen villket man gör på andra armen.
Jag skulle råda dig att vända dig till din tatuerare och fråga om det ska vara så. Kan dess värre inte hjälpa dig mer är själv färsking på tatueringar då jag gjorde min första själv igår.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Jo jag får göra det, men det är helg nu, om det inte lägger sig till måndag så.

hm, jag tycker inte att vätskefylld låter så bra.. har aldrig råkat ut för det själ… hoppas någon annan här kan hjälpa dig bättre!!

Alla reagerar olika men är det en stor tatuering kan hela underarmen svälla upp! Så länge du inte är onormalt öm är det nog ingen fara! Men börjar det värka/bulta i armen och rodnaden kvarstår skulle jag åka in till sjukhuset!
Precis som Dima säger kan armen svälla rejält och vara öm, men håll koll så det inte blir värre.
Paulina
Mina underarmar svullnnade upp rejält mycket när jag tatuerade dem, dock gjorde jag det på båda så kunde inte jämföra. Men det mesta hade gått över tills dagen efter, dock fortfarande svullet. Vätskefyllnad tycker jag inte alls låter bra och vet inte om det är vanligt, men kontakta din tatuerare eller om det blir mycket värre får du nog kontakta vårdcentralen eller något(?).

#4 Jo tatueringen var lagomt stor. Men det har faktist börjat lägga sig lite, tror jag iallafall. Jag får vänta och se lite. Bulta och värker gör det dock inte :)
#5 Jag håller koll!
#6 Jag blir lugn när jag hör/läser andra säga att deras svällt upp rejält. Tack för det. Haha :)
ja det e ju inte alltid lätt å veta när det är ens första tatuering. men min på handleden svullna rätt mkt med om man jämför med mina andra… men hoppas det lägger sig för dig och läker fint!

Nä precis, tack!

Har fått lite information nu!
Min pojkvän och alla hans kompisar som tatuerat sig på inneramrarna har blivit svullna, några av dom i upp till en vecka efter. Så han säger att du kan vara lugn =)
Jag svullna också en del vid handleden. Jag tror nog de är rätt vanligt att svullna en del vid underarmarna, eftersom huden är så pass tunn och känslig där.
Gör det inte ont är de ingen fara skulle jag tro. Kolla läget, och lägger de sig inte om några dagar så kolla upp de hos en läkare.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Okej, tack så mycket för svaren :)
Min vad svullnade JÄTTEmycket.

Har två små runor på insidan av överarmen gjorda på olika tillfälen båda gångerna svullnade armen upp och det ömade i ca 4 dar
uj.
Appropå bulta: jag lät göra en liten rackare ( eller, ja.. liten och liten..) högt up på underarmen, nära armvecket… och där både bultade, sved och brände det ett bra tag. men det gick över och den halkade inte av ;)