piercing över läppen-monroe piercing ?
det finns en anledning till att dina föräldrar inte låter dig pierca dig. Varför inte vänta tills du är 18 då du får bestämma själv istället?
(sen har de flesta piercingstudior åldersgräns ändå)
Håller helt med jenkass. Det finns risker med alla ingrepp (som ex. piercings) och seriösa studios har ofta 18 som åldersgräns av en anledning. Du kommer kunna ha den i så många år, så det behövs inte göras på direkten ;)
Paulina

finns ingen seriös piercingstudio som kommer göra en sådan på dig förrän du fyller minst 16 och du med föräldrar med dig så du kan lika gärna vänta ett tag till.
Tror dessutom att de kan bli krångligt om du har tandställning.
Qui dormit, non peccat

Om det gör ont är ju individuellt!
Jag har inte kännt något större obehag när jag gjort någon av mina piercingar.
Däremot så har de flesta studios 16 års gräns och då måste föräldrar vara med, annars är det 18 som gäller.
Dels så tycker jag att du ska vänta tills din tandställning är borta… Kan tänka mig att det inte är någon bra kombination!
Få inte för dig att göra den själv eller med hjälp av en kompis! En piercare väljer ett bra ställe att sätta den, då ser de bla till var blodkärlen sitter och så den inte kommer skada tänderna där den sitter!

Du bör vänta ialla fall tills du är 15 eller 16 och du kan göra hos en piercare då en av dina föräldrar är med. Så du har tid att försöka övertala dem.
Det gjrode inte så jätteont tycker jag, och då är jag jättesmärtkänslig. Det går så fort och det äringen utdragen smärta. men man känner sig lite öm efteråt.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Vänta tills du är iaf 16år gammal, tills dess kommer du inte att hitta någon seriös studio som låter dig pierca dig (med målsman om dina föräldrar går med på det då) annars får du vänta tills du är 18. Det finns anledningar till att åldersgränsen finns även om man själv när man var yngre verkligen hatade åldersgränser. Jag ville jätte gärna ha en ring i näsvingen när jag gick i sexan men jag är glad att jag inte lyckades skaffa mig en då (ville inte ha en sån när jag var 18 så det blev ingen sån för mig), men vill man verkligen ha något så är det värt att vänta.

Mina båda barn fick pierca sig när dom var 16 år men då var självklart jag med, om inte annat så vill man ju som förälder se så allt går rätt till och för att se så att det är en piercare som kan sitt jobb..
Hellre att man som förälder följer med tonåringen(16år +) till en professionell piercare än att dom själva går till ngn som knappt vet vad han pysslar med, så ser i alla fall jag på det.. :)