Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 13649 ggr
HolyFuck
0

tauera över finnar?

Fungerar det att tatuera över finnar? Och hur blir det om man får en finne där taueringen sitter sen?

Liss
0

Finnar är ju bara talgproduktion, så de går att tatuera över. Om man inte rivit sönder dem till en massa ärr dock. Men ärrvävnad går också att tatuera över, men man får vara lite mer försiktig då.

Om man får en finne i tatueringen sen, medans den läkar, får man se till att inte riva sönder den. För då förstör man även tatueringen. Men senare när den är läkt så sitter en tatuering så dupt i huden att en finne inte förstör. Om de inte är jätte svår akne då kanske. Inte jätte säker på hur de påverkar senare faktist.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karmatarerskanise
0

Man ska aldrig klia på finnar, definitivt inte ta sönder dom som sitter på en tatuering.

Undrar om det verkligen bara är att tatuera på redan existerande finnar? Borde bli svårt och blöda mycket?
Speciellt om det gäller mycket finnar.

hus-musen
1

jag tror att de kan bli svårt att tattuera över ett väldigt finnigt område, huden är ju redan extra känslig, o de kan inte vara särskilt hygeniskt heller.. Med blod, var o annat liksom.

Qui dormit, non peccat

hus-musen
0

har till o med för mig att en tattuerare inte gör något på ett område som är skadat eller där man har mycket akne..

Qui dormit, non peccat

Telefonkontakt
0

#1 jg håller inte riktigt med. Jag fick en finne i min första tatuering och den klämdes och den har tappat färg på det stället och sen så har det blivit lite snett. och då hade jag haft tatueringen i över ett halvår.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Liss
0

De är möjligt att man kanske får fylla i den senare igen, eftersom de kanske är svårt att få till de överallt. Men de där beror nog helt på hur svår akne man har.

Att dem inte gör där de är skadat är fel iaf. Finns många som tatuerat över ärr och eksem.

Liss
0

#5 Jo, men man ska ju aldrig klämma en finne heller. Speciellt inte i en tatuering, då blir de förstört. Jag menade mera om man bara låter finnarna vara så borde de inte påverka speciellt.
Men så skrev jag även att jag inte är säker på hur de påverkar då hellerGlad

hus-musen
0

#6 ja ärr kan man oftast tattuera över, men huden är ju inte skadad där, utan där har ju huden läkt igen. De är inte alltid det går att tattuera över exem, beror alldeles på vilken sorts exem man har och hur huden ser ut.

Qui dormit, non peccat

Liss
0

#8 Ja absolut beror det på vad för sorts eksem och så vidare. Just därför jag skrev att de även beror på hur svår akne man harGlad

hus-musen
0

#9 bra då håller vi med varandraSkrattande

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

Det är bara för att vi är så smarta här inne Flört

HolyFuck
0

Det handlar om ryggen, där jag har tendens att få finnar. Kom att tänka på det efter att jag bokat tid för tatuering på skuldran.

Karmatarerskanise
0

#12 Ring och prata med din tatuerare. Han kanske kan kolla din skuldra och säga om det går eller inte Glad

murderdolls
0

#0 vad menar du med finnar?
menar du stora röda finnar, pormaskar, vita prickfinnar eller akne?
för endel är nog lättare än andra att tatuera på. De stora röda och vanlig akne skall man nog undvika. Men är det bara pormaskar så är det nog inget att oroa sig över, lika så med de vita prickfinnarna.

HolyFuck
1

alltså det är mer småfinnar som dyker upp här och var, inga sånadär stora grejer.

Liss
0

Jag tror åtminstone att de inte är någon fara för dig, om de bara är små finnar då och då. Men kolla med din tatuerare iaf och se vad dem säger:)