Har ni "Kattrumpa"
har ni töjt så ni fått kattrumpa? (alltså att hålet blivit för snabbt töjt så att det blir som ett skrynkligt rumphål när ni tar ut smycket)
Töjer ni snabbt eller sakta och bryr ni er om om ni får en kattrumpa?
Fick tipset från en piercare i helgen att hänga tunga saker i örat i några timmar och sedan duscha varmt för att sedan bara trycka i ett 2 mm större smycke.. Sen vänta i 5-8 veckor för att sedan göra samma sak igen. och det för att slippa kattrumpa och inflammationer
Sajtvärd på Iller.ifokus

kan man inte töja från båda hållen istället? dvs att man töjer bakåt först och sen när man töjer nästa gång så töjer man framåt ? osv
Kattrumpa =) Det var ett bra ord för det. Jag visste inte om det innan jag töjde, visste bara att man ska ta det lugnt osv. Mitt är en aning skrynkligt när jag tar ur det, men det är bara liite med. Inget jag stör mig på, smycket ska ju sitta i, sen om jag låter det vara ute längre stunder, så syns bara skrynklet de första timmarna, sen så krymper allt ihop mer..
Paulina
#1 tror inte det beror på just själva töjsmycket utan på att man har för bråttom med att töja..
Sajtvärd på Iller.ifokus

jag har nog töjt för fort så jag tror att jag har kattrumpa.
har inte hört det begreppet tidigare, men min sambo fick lite så när han töjde (12-14 mm) men det försvann av sig själv sen efter några år

#3 jo men jag tänkte just på de som stresstöjer :P
Kan man töja utan att få kattrumpa alltså? Det visste jag faktiskt inte. Men har heller inte reflekterat särskilt mycket över saken.

Jopp, lite. Det blir ju så om man töjer för fort, jag var ung och dum. :P
Catass heter det ju på engelska, så ja, kattrumpa. :)
Jag brukar sitta och dra lite i mina tunnlar ibland, tänker inte ens på det. Så då blir de lite den effekten av att man hänger något tungt.. Men annars så jämnar mina hå ut sig jämt och blir jätte fina när dem läkt. Så nej, jag har inga catass ^^
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag töjde från 1,7 till 6 mm på några veckor och det ser ut som det ska. Läste här inne i efterhand att det skulle gått lite saktare… Jag hade en massa olika horn som ökade lite succesivt och jag tyckte det gick så lätt så jag bara fortsatte. Nu nöjer jag mig dock.
#10 Ja de gäller ju att lyssna på kroppen. Jag töjde mycket snabbare än vad man ska också i början. Men de funkade fint just för att min kropp läker fort. Och de är som sagt fint ändå..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

egentligen borde ju alla lägga in bilder på hålen utan smycke i… :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

jag hade så förr. men nu är dom bara runda och fina ;D
Ja så var mina också i början, men nu är det som Beafer skriver, runt och fint :)

Ingen som har kattrumpa som vill visa bild? xD
haha jag ska posta mitt jävla öra imorgon där har man kattrumpa som heter duga
Alltså mina hål är rund och fna, fast har inte jag ite haft ett smycke i på ett tag så blir det en liten kattrumpa då dem drar ihp sid, vet inte om det räknas? :D