Töja örat?
Denna frågan har säkert kommit upp 2000 gånger - men hur jag än gör hittar jag inte några konkreta svar.
- var köper man töjstavar?
- kan man ha en såndär stav som är smal och sedan går upp till ett x antal mm redan från början?
- hur vet man att man inte töjer för fort?
-man kan töja 1mm månaden har jag hört - ska man dela upp detta och töja lite varje vecka eller 1 mm på en gång?
- HUR töjer man?
- vad ska man göra för att dte ska gå smidigast?
som ni ser, jag har 12000 frågor
Det finns en bra artikel om att töja, denna kan du läsa. Ger tips om det mesta ang töjning. Läs här
Töjstavar finns på flera ställen, ex internetshopar (du finner flera under våra länkar) eller i butiker/studios.
Japp, det finns töjsmycken som ökar i strl. Töja för fort är ju inget bra. Därför ska man vara lyhörd och ta det lugnt. När du gått upp lite i strl så väntar du med att förtsätta töja tills det verkligen är läkt. Ibland får man ta mindre än 1mm i månaden. Det är väldigt lätt att vara för ivrig.
Var man ska göra det? I vilken piercing eller om man ska vara hemma/hos en studio? Öronen är ju vanligast att töja, men det går ju att töja andra med. Många töjer hemma, så det går.
Paulina
jag töjjer 0.5mm varje gång jag ökar, då gör det inte ont då jag trycker in den större storleken och det läker snabbare (man blir dock öm senare)
det ska inte göra ont eller väldigt lite då du töjer, och sen ska det läka innan varje gång du tänker öka i storlek.