OT: A-kassan
Jag blir snart helt förstörd!
Blev arbetslös i december och har inte fått rätt på ersättningen än!!
Idag kom där ett beslut att jag måste komplettera med intyg för perioden 2008-04-30 till 2008-08-04…
Men det står ju i sista arbetsgivarintyget, jag började på det stället 2008-05-05 och var där till december…
Så jag hänger inte med riktigt!! Blir så trött på dom, bara strul hela tiden… och deras telefontider är inte så mycket att hurra över… 9-11, min post kom 11.30 idag, så får snällt vänta tills i morgon med att ringa och fråga vad dom håller på med…
Tur jag fick stor lön när jag slutade och att där var semesterersättning i den också…

Ville mest skriva av mig, men undrar även om någon kanske har en gissning på vad som hänt med de månader som de vill ha intyg om??
Det där är inte alls ovanligt! Sådär håller de på jämt och ska dubbelkolla allting, intyg efter intyg ska de ha och ingenting får man för att man får betala kopiering, papper, kuvert och frimärken. Helt galet!
/Christine

Ett tips är att boka tid, ta med dig alla möjliga o omöjliga papper o sen sitter du där tills du fått den hjälp du ska ha, var inte rädd för att skrika lite=) De strular för väldigt många nu för a-kassan vägrar betala ut pengar!
Qui dormit, non peccat
Ja som sagt, träffa dem i ett möte så ni kan prata ansikte mot ansikte. Att prata över telefon eller så hjälper ingenstans. För de blir bara missförstånd eller konstigheter. Pratar ni på riktigt kanske ni kan lösa ut det tillsammans.
Och papper och skit jaa, de är inte de roligaste. Men dem ska ha bevis på allt hela tiden! De är bara att göra, annars får man ingen hjälp.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Men det är så konstigt, alla papper är liksom iordning! Menar, den perioden de vill ha intyg över, står på samma intyg som täcker fram till december! Så jag vet inte vad f*n de strular för! De har ju det redan svart på vitt! Och jag står här med obetalda räkningar…

Inget är så enerverande och onödigt komplicerat som att få sina pengar från A-kassan eller Försäkringskassan.
Ju krångligare det är, desto fler struntar i alltihop. Jag vet flera som inte orkar begära sin tillfälliga föräldrapenning, när barnet är sjukt t.ex. Just nu sitter jag och retar mig på deras regler angående bostadsbidragen. Förhandlingarna för hyreshöjning är inte klar, alltså missar man höjt bidrag för januari. Ansökan gäller bara från den månad du skickar in din begäran.
Låt oss räkna lite grovt… 1 miljon hushåll, skulle haft en höjning med 100 kr för januari, som alltså inte betalas ut…. hrmpft!
#5 Ja men har dem papper på de dem begär så ska du ju inte behöva bråka mera om det? Men som sagt kanske de är bra att prata med dem direkt ist, så dem fattar!
Jag ska ner på stan imorrn och ta itu med saker. Sen får man väl se när pengarna kommer, de vet man aldrig!

De har haft papperna sen i december…
#8 usch! sånt där blir man riktigt förbannad på! De känns verkligen som dem enbart motarbetar en..
Men de enda att göra då är att skicka in allt om igen om de är så! Och proppsa på dem att dem har de dem ska ha! Och fortsätt kämpa!

Alltid är det något papper som fattas och man måste komplettera, eller att man glömt fylla i någon liten ruta någonstans.
Har du a-kassa via internet så kan man skicka meddelanden där. I allafall jag har fått svar väldigt fort.

Ja A-kassan och arbetsförmedlingen är ett jäkla släkte för sig, nu var det länge sedan jag var dit sist men då kunde jag ha slagit ner människan som jag pratade med, för han stod och ljög och hittade på en massa saker och det gjorde att jag förlorade a-kassan, trots att jag visste att jag hade rätt men han påstod att så var det inte alls om både det ena & det andra, och det värsta är ju att dom håller varandra om ryggen så man har ju inte en chans när man överklagar och vill ha de rättigheter som man ju har rätt till..,

De har alla papper och allt är som det ska.
Fick svar i dag att det var deras system som läst datumry fel på arbetsgivarintyget. Så nu är allt som det ska =)