Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1021 ggr
Beafer
0

Liten fråga

Jag har fått för mig att tatueraren sa igår att om man använde bepanthen så skulle man tvätta bort det gamla innan man la på nytt. Men kompisen som tatuerade sig samtidigt sa att jag har inbillat mig.. Vad har era tatuerare sagt?

murderdolls
0

har bara använt helosan. Men ring till tatueraren och fråga annars? de brukar inte ha något emot det.

Aviendha
0

Hm, har bara hört att vissa använder bepanthen, men som murderdolls säger så är det väl bara att ringa och fråga, då får du ju veta. För mig har helosan funkat utmärkt, älskar lukten =)

hus-musen
0

Det beror väl på hur tjockt lager man smetat dit! smörjan torkar ju liksom, så de är ingen ide att kladda på nytt direkt ovanpå ett gammalt tjockt lager=)

Idominsalva funkar annars jättebra=)

Qui dormit, non peccat

Beafer
0

det va det som va problemet. dom hade stängt idag. dom skulle iväg på nått hela bunten som jobbar där.

#3 idomin? det har jag nog inte hört att nån har använt. är inte det väldigt fett?

Gluskap
0

Bepanthen är det bästa till tauteringar, behöver inte smörja lika ofta som med tex helosan. Men visst kan du smörja utan att tvätta den innan, men du bör ju ändå tvätta av den gamla salvan 2-3 ggr om dagen.

Fick förresten höra att förr innehöll helosan något som gjorde att den var super till tatueringar, men det finns tydligen inte i den mer!

hus-musen
0

#4 Nja så fet är den inte tycker jag iaf. Och det behövs inte mycket alls! Funkade utmärkt för mig, och den är jag inte allergisk mot alls. Fick inte ens någon sårskorpa o tattueringen var typ läkt på 10 dagar=)

Tålde inte salvan som tattueraren ville ge mig, och jag tål inte helosan, så de var bara idomin kvar att välja på.

Qui dormit, non peccat

cillisw
0

Jag fick tips av han som tatuerade mig om att använda Locobase repair, fungerar superbra! :)