Barnnamn och ängel?
Jag vill ha en tatuering med mina barns namn och ev födelsedatum men jag skulle vilja ha en ängel med nånstans. Funderar på om det kan tolkas som att de är döda då? Det vill jag ju lixom inte…
Hade tänkt en enklare ängel av nått slag…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ingen som har nån åsikt eller tanke om detta? Eller tips eller kanske en bild på något som skulle kunna passa?

när jag läste rubriken så tänkte jag faktiskt att det nog var så att det var en minnes tatuering efter ett barn som gått bort.
Jag symboliserar änglar med död. Vill inte alls kalla min lilla dotter ängel tex, som jag vet att många andra gör utan att tänka som jag…
Jag ska också tatuera in min dotters namn btw. Tycker det är så fint. Men bara namnet, inga datum eller så.

Hmm…det kanske inte är nån bra ide då. Men jag tycker änglar är fina och det finns ju skyddsänglar men jag vill inte att folk som ser tatueringen tror att de är döda…
Jag tycker de beror lite på hur man utformar ängeln. Som du säger finns de skyddsänglar, de finns änglar för hopp och de finns änglar för död. Egentligen är de väl ens egen mening som betyder något. Man kanske inte behöver placera ängel på ett sånt sätt så de ser ut som om den är ledsen över namnet, eller vad man ska säga.
Så jag tycker att de skulle vara fint med en ängel om man utformar det rätt. Men kanske bara namnet blir bättre i längden? Eller något annat bredvid.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag tycker inte att du ska ta med födelsedatum! Det kan se ut som telefonnummer om det är många siffror ;)

Skippar nog födelsedatum då tror jag!!
Norma har ritat en fin streckgubbe och den kan ju kanske vara skoj att ha. Såg en annan mysig där de tatuerat in barnens handavtryck.
#7 Ja handavtryck är ju något väldigt gulligt, tycker jag. Och sen namnet bredvid på något snyggt vis?
Eller fossingar kanske?

Aaa!! Liten babyfossing är inte helt fel!! Normas fossing har ju tyvärr hunnit växa en hel del men det har ju handen med…man kanske kan förminska avtrycket bara så att det blir två i samma storlek
Hennes streckgubbe tycker jag lät kul, originellt!
#10 Jo de kan man absolut
Åh, små fossingar var en jättebra idé! Går ju som sagt att förminska, om man inte har bilder på dem sedan de var mindre/avtryck från dess.
Paulina

Har tyvärr inte avtryck från hennes minifossingar…:o( Slarvig där, tänkte tanken 1000 gånger men det blev aldrig av…Hoppas jag bli aningen bättre med lillebror/syster…
Ingen om har bilder på nått liknande?
Det finns ju om man googlar på det, men jag hittade ingen som jag tyckte var värd att visa upp, de flesta var i mitt tycke för mörka eller dåligt gjorda. Iofs kollade jag inte supernoga heller. Men jag har sett fina handavtryck, så det borde absolut gå att göra med en fot med =)
Är jag helt ute och cyklar nu, eller var det inte någon som gjorde sitt barns handavtryck? Eller funderade h*n på det? Hmm.. Ska rota och se vad jag hittar, isf puttar jag upp det åt dig.
Paulina

#15 det var jag :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#16 Då tänkte jag rätt då =) Hittade inget när jag sökte dock.. Hur blev det, visst gjorde du den?
Paulina

Personligen tycker jag änglar är jättevackra, jag har en egen variant på skuldran. Egentligen spelar det väl ingen roll hur andra tar det, det är ju du som ska tycka det är fint?
Har du dessutom flera barn blir det ju mindre likt en minnestatuering.