Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3311 ggr
hus-musen
0

placering av dermal

Har läst länkarna om dermal anchors, men nu undrar jag ändå en sak=) Jag skulle vilja ha en sådan på mitt högra bröst, alltså inte ovanför eller mittemellan tuttarna som många har. Tror ni det skulle kunna gå bra eller "rör" sig brösten för mycket? Jag är inte platt direkt, så skulle den kunna nöta sönder skinnet på nått sätt ?

Det enda jag hittat är att piercare inte vill göra det där huden är tunn som vid tex handleden osv

Så vad tror ni? Har hittat en skitsnygg stjärna med en genomskinlig "diamant" som jag gärna skulle vilja haGlad

Qui dormit, non peccat

Aviendha
0

Usch vad jag är dålig på detta. Har inte hört något, så det enda jag kan säga är att prata med den som ska sätta dit den ;) Men rent spontant så tycker jag inte att det borde vara något problem. Folk har ju dermals på armar och vid höftben, och där rör sig huden en del med.

hus-musen
0

Ja de borde ju röra sig mer vid höfterna=) Och där har man ju ibland lite högre byxor osv antar att de kan "gnaga" rätt bra då!

Jo jag ska höra med en piercare, men jag vill veta om ni tror att de är en bra ide=)

Qui dormit, non peccat

Aviendha
0

Jag har lite svårt att tänka mig hur det skulle se ut, är för trött känner jag. Men av de bilder jag lyckas framana (som inte föreställer hästens sängar hehe) så tror jag att det kan se annorlunda och fräckt ut =)

Är själv abnormt sugen på en dermal, men jag vet inte hur det passar in med övriga piercings, och mitt egna löfte att inte ha mer i ansiktet Oskyldig

hus-musen
0

#3 Haha ja en hästensäng är nästan mera lockande för tillfälletSkrattande Är tokförkyld!

Ja jag tror jag vill ha på ena bara, tänkte göra en tattuering först men ett smycke som man kan byta ut är ju mycket roligare=)

Qui dormit, non peccat

Aviendha
0

Usch, aldrig trevligt att vara förkyld. Men, en tatt får ju plats på andra sidan, om man inte kan ha den där pga kommande dermal.

Liss
0

Så du ska ha en dermal i ena tutten? Jag funderar rent estetiskt om de verkligen är snyggt. Men de är ju upp till digGlad 

Jag har ingen anning om dem skulle göra de eller inte. Du får ta och fråga dem som gör det. De borde funka om man gör den lika långt upp som när man gör en sternum. Men om man gör längre ner på tutten så vet jag verkligen inte. De borde röra sig mera där, vilket kanske kan leda till problem.

Neh du får ta och frågaSkrattande jag var ju nyfiken.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Satmaran
0

Jag har redan ställt dessa frågor för jag har min planerad på högra tutten. Inga problem alls enligt min piercare. Jag väntar bara på att de ska få in dermalsmycken i guldfärgat titan med vit sten. Jag vägrar nämligen att kompromissa. Jag klär inte i silver och stål, alla andra smycken är i guld, så jag vill inte sätta en dermal som jag inte trivs med bara för att det ska så vara.

Dermal ska man kunna sätta var som helst, eftersom de inte går igenom tjocka hudlager, utan ligger ytligt i läderhuden, så påverkas de inte på samma sätt av rörelser under läkningen som en normal piercing, som då har 2 in/utgångshål. Kanske det kan rekommenderas att använda en stabil BH under läkningstiden, för att underlätta.

Om smycket du hittat med stjärnan är i guldfärg, skulle jag vara tacksam om du ville dela med dig ifråga om var man skulle kunna hitta rätt smycke :)

Liss
0

#7 Jätte bra med infonGlad Men hur långt upp på tutten ska du ha den?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Aviendha
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Denna hittade jag på tribe.se Inte en stjärna, men guldfärgad med sten. Visste inte om det var en sådan eller en med stjärna du ville ha ;)

cillisw
0

#9 Åh vilket fint smycke! :)

hus-musen
0

#7 tribe har ett guldfärgat smycke, sen så har jag bara kollat på barbarella! Det verkar inte finnas så mycket att välja på här i sverige tyvärr..

Qui dormit, non peccat

[Mova]
0

Jag köpte den från tribe här i veckan.. eller ja två stycken, eftersom jag älskar guld med vit sten,. men jag hade på mig dom i tre dagar sedan lossnade ena stenen från en plupp.. kan jag gå tillbaka och få en ny tror ni? gäller reklamation även på piercingar? =)

hus-musen
0

#12 Ja det är klart att du kan reklamera en vara om den går sönder så snabbt! Det är ju ett konstruktionsfel om stenen lossnar.

Du kan inte byta en öppnad förpackning med smycke utifall smycket skulle vara använt är det enda som står=)

Qui dormit, non peccat

Aviendha
0

#12 De är väldigt trevliga att ha och göra med på tribe, så du kan ju ringa och förklara det för dem. I värsta fall så får du inget för det, i bästa fall så får du något så det kan ju vara värt att prata med dem. Det kan ju hjälpa dem också om det skulle vara en dålig sändning eller så att veta om detta.