Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2058 ggr
KickanLilja
0

Motiv för ömhet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle vilja tatuera in et tmotiv som visar på ömhet, kärlek, närhet och dyl. eftersom det är en stor del av mig. Amor vincit omnia är ett citat som jag tror väldigt mycket på, men jag vill inte tatuera in en text. Jag har en bild från Lejonkungen (se bilden) som skulle kunna passa, men på något sätt känns motivet lite "larvigt". Vad kan man annars göra?

hus-musen
0

Jadu det finns väl lite att välja på när det gäller ömhet. Är det över ett barn så har jag sett att en del gör kupade händer under ett barn eller liknande.

Qui dormit, non peccat

Aviendha
0

Det finns ju som hus-musen säger massor som kan symbolisera ömhet. Det som känns rätt för dig är det rätta motivet, oavsett om det är bilden ovan eller en traktor ;)

Jag är lite fäst vid texter, men jag förstår om du inte vill göra en. Kärleksrelaterade motiv kan ju vara ömhet, som #1 med kupade händer om ett barn till ex.

Just nu är jag tom i huvudet, men jag ska grunna lite.

Aviendha
0

Det går ju, om du tycker att tecknat inte känns som din sak, att göra en reality av en liknande bild, ex denna som jag googlade fram.

Sofie-Jesper
0

Verkar som du har lite Besluts ångest med tanke ¨på att du innan frågade efter nån Som va duktig på att rita..Leta vidare istället tills du hittar något motiv som tilltalar dej. alldrig fel att få ideer av folk men man ska jhu ändå i slutändan känna för det… INte genomtänkta tatueringar blir oftast en besvikelse..

KickanLilja
0

#3 Den där bilden gillade jag skarpt! Helt i min smak, och känns inte lika "larvig" som Lejonkungen=)

#4 Jag ska göra en lilja också, om det var den du syftade på, men gör den antagligen på ryggen. Bilden för ömhet vill jag ha på armen. Håller med dig om att det ska vara genomtänkt=)

Aviendha
0

#5 Vad roligt =) Det finns ju massor med bider på webben och i böcker som du kan kolla på och samla de du gillar. Sen när tiden är kommen kan du ta med allt till din tatuerare och visa vad du vill ha. Kanske ha med exempel på saker som du gillar osv så kan han sedan skissa upp något för dig.

Lycka till!

hus-musen
0

Två rosor som slingrar sig om varandra då?

Qui dormit, non peccat

KickanLilja
0

#6 Absolut, det är ju roligt att ha något som ingen har. Är lite nyfiken på vad du sökte på för ord=)

Aviendha
0

#8 Affection. På tyda.se gavs dessa förslag på översättning för ömhet:
affection
fondness
tenderness
endearment
soreness

Man kan ju söka på fler synonymer såklart och kombinera i all oändlighet. Bland våra länkar finner du även bilder på tatueringar som även kan inspirera.