Snakebites!
Har nu bestämt mig för att köra på snakebites i stället för cheeks då jag mest har hört negativa saker om cheeks. Har hört för mig en hel del, och nästan alla som jag har snackat med säger att de inte läker som de ska i vissa fall osv.
Det vill jag inte vara med om =(
Så jag kör på snakebites som jag ändå hade funderat på att göra innan. Men nu undrar jag, vad tycker ni är snyggast att sätta dit när läksmyckena åker ut. Labreter eller ringar?
Har funderat en hel del på vilka mått man ska ha på smyckena också. Nån som vet de vanligaste måtten?
Tack på förhand // MinasTirith
/Moonchild89 👻
Vad tycker du själv? :P…har själv snakebite med två ringar , plus en central labrett….Det är jhu smaksak men de ser jhu maffigare ut med ringar ^^ .
""Standard för vanliga piercingssmycken är 1.6 mm i bredd""
jag tycker att stavar är snyggare än ringar. men som sagt, det är ju en smaksak. Hur långt smycket är beror helt på din läpp/kind
#1 Haha, ja maffigare var det rätta ordet. Tycker nog också ringar, men funtar på att köpa både ringar och labreter så kan man byta när man vill! Aha, okej, tack då vet jag vilken "storlek" jag ska köpa på smyckena.
/Moonchild89 👻
Det är jhu det bästa , att ha båda valmöjligheterna ^^ .. labreter är jhu alltid diskretare än ringar ^.¨
Storlek beror på vilken tjocklek du har, den vanligaste är ju 1,6mm men 1,2mm är diskretare oc inte helt ovanligt det heller.
Sen beror det helt på vilken tjocklek din läpp ha för längdmåttet. Det vet du när de läkt. Före kan man ju uppskatta såklart och nytagna sväller de ibland.
Paulina
#4 Ja, precis. Kan vara bra att kunna välja om man skulle vilja ha nåt lite diskretare. Funtar på att köpa såna här (se bild) Om man vill vara lite "diskret" nån gång.
#5 Okej, tack för hjälpen. Får kolla upp vilka mått som passar bäst till mig när jag väl ska köpa smycken. Ingen panik ännu, har inte piercat mig än. Ska inte göra det förrän i slutet av nästa månad.
/Moonchild89 👻

labetter är snyggast :P

Jag tycker ringar är snyggast.
Men det är ju såklart en smaksak :)
- Medarbetare på studier.ifokus
Även jag är mer inne på ringar. Men kanske är jag partisk för att jag har svårt att ha labrett och faktiskt ändå ville ha ring från början ;)
Paulina
När man bara har en offcenter tycker jag de är snyggast med ring eller spiral. Men har man snakebite gillar jag nog mest labretter i dem.
Men så kan man ju som sagt byta sig lite, imellan åt.,
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

du kan väl ha både och hemma o byta när du känner för det=)
Qui dormit, non peccat