Frostskada?
Nu är det såhär att jag vill pierca en vertical labret. Men jag undrar om jag gör det nu är det risk för att få frostskador då? Det är rätt kallt där jag bor, men jag är inte ute så jätte mycket. Jag använder ju halsduk räcker det inte att bara skydda piercingen med den?
För jag planerade att pierca mig nästa vecka men så kom pappa på att man kunde få frostskador och jag måste vänta 1-2 månader… Jag vill ju ha NUU :P
- Medarbetare på studier.ifokus

Jag har aldrig hört om att ngon fått frostskada pga piercing.. Men kallt blir det om piercingen förmodligen.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Det ska nog bli riktigt kallt innan man får frostskador av piercingen i sig, men antagligen har man då redan frostskadat området den sitter i. Har själv piercings i ansiktet och jag känner inte av att de skulle vara kallare eller ställa till mer vid kyla, och jag har promenerat i -25 med dem ;)
Paulina
Neh, att man skulle få frostskador bara för att man piercar sig och de är kallt ute, är bara båg! Jag pierca läppen när de var som kallast och finns inga problem med det.
Har man stålsmycken så känns de ju endel när de är kallt. Men finns inte en chans att de skulle bli frostskador på grund av piercingen, som sagt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#2 o #3 Men han sa att det kunde bli det om piercingen var ny och oläkt?
Nu gäller det bara att övertala att det inte är så, men han är så jävla envis :/

har aldrig hört talas om någon som fått frastskador av piercingen

Nej man kan inte få frostskador av en piercing, isåfall har du redan frostskador i hela ansiktet eller vart piercingen nu är. Hade man kunnat få frostskador av piercingar så skulle alla med vanliga hål i öronen ha stora problem.
De är ju samma sak som att säga att man skulle kunna få frostskador av att tex ha ringar eller halsband på sig..
Qui dormit, non peccat
Visst, när den är nytagen är vävnaden känsligare, men det gör inte att man lättare får frostskador. Visst är det inte bra om det skulle hända, men då har du ju som sagt frostskador över ett större område, och det beror inte på piercingen i sig utan på att du vart ute i kylan oskyddad för länge.
Paulina

Okej, tack då vet jag :)

Man kan få frostskador om man har töjda öron, men det är väl för att huden blir tunnare när man töjer. Har inte hört nån få det på nåt annat ställe dock. :)
soetisen.. jag tror att din pappa försöker skrämma dig för du inte ska göra piercering.. det gör det flesta föräldrar mot sina egna barn.
Men att få frostskador bara frör man piecerar sig färskt tror jag att det bara är en myt.. Jag har piecerat mig många ggr även på Vintern.. fick aldrig någon frostskada. även Jag har piercerade mig färsk på vintern trots - 10 …. det är bara myt.
Jag har då aldrig fått några frostskador. Gick med uppsatt hår i -6 och blåst när min helix var riktigt nygjord, men inte fick jag ngra frostskador. Däremot kände jag att det blev aningen kallt om öronen ;)

inte på grund av piercingen. ;) isf skulle varenda gammal dam tappat öronsnibbarna vid det här laget ;)

Bra att det inte är så, för jag blev sjäv fundersam när han sa det… Nu ska man bara övertala honom att han har fel ;)

Jag har välldigt svårt att tro att man kan få forstskador av kylan men smycket bliv välldigt allt under vintern. Men kör en "Think less, play more" och testa!