Ny tatuering snart igen
Jag ska få en tatuering i födelsedagspresent av min dotter, då jag har velat göra en ny så länge men aldrig kommit till skott. Så jag började leta efter några snygga motiv på nätet och hittade då samtidigt hit.
Nu har jag hittat vad jag vill ha, men däremot så undrar jag däremot en sak. Hur ont kan det göra att tatuera sig i nacken? Jag har har hört att det beror på person till person, beroende på vilken smärtgräns vad har. Jag har ganska hög smärtgräns vad gäller vissa saker men inte andra.
Ja sånt där är ju individuellt, beroende på hur hög smärttröskel du har och även hur mycket underhudsfett du har på stället man tatuerar. Och på halsen har man inte alls mycket underhudsfett, så där gör de mer ont i praktiken än på armen.
Så, alltså vet du inte de förän du testat själv
Själv tycker jag inte tatuera sig är speciellt farligt. Jag tycker nästan de är skönt på vissa ställen. Handleden kändes de en hel del precis uppe på, men ändå inte förskräkligt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Killen har tattuerat nacken och för honom kittlades det. Men jag tycker det gör fruktansvärt ont, men det är en smärta som går över så fort nålen lyfts från huden för mig. Har som längst suttit 3tim och 40min, men det gick. Trots tårar och skällsord ;) För mig är det helt klart värt det ändå.
Paulina