Vad ska jag välja?
Finns en chans till att ni är lite partiska här inne, men jag tänkte fråga i alla fall.
Lite ot, men ändå inte.
Jag kommer få en summa pengar snart, eftersom jag säljer en sak. Av den summan tänkte jag göra något för mig själv för en gångs skull. Annars hade det säkert vart bra och betala av min far eller nåt. Men de vill jag helt enkelt inte göra, de här är för mig!
Så, ska jag köpa möbler eller ska jag börja med någon tatuering?
Möbler har jag redan, men absolut inte det jag vill ha. Tvhyllan är lånad av min mor och jag får ha den hur länge jag vill. Men den är riktigt ful! Jag har redan matbord och stolar, men vill inte ha det heller utan de är också bara tillfälligt. Så det vore ju jäkligt kul att kunna köpa den tvhyllan jag vill ha och matbordet jag vill ha.
Men, de vore jäkligt kul att komma igång med min sleeve också. För jag kommer aldrig ha en sånhär summa utöver igen. Inte förän jag får jobb, och de lär ju inte hända inom de närmaste. Jag vet inte vad sleeven skulle gå på och om hela blir klar då, men en bit påväg blir det nog.
Vad tror ni? Vad borde jag värdesätta mest just nu? Som sagt kommer jag inte få den här chansen på länge igen.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Det är väldigt svårt att välja tycker jag.. En tatuering är ju super skoj men även att göra om hemma med nya möbler, du kan väl kanske kompromissa lite, köpa en lite billigare supersnygg tv hylla som du vill ha och sen börja på sleeven med de pengar som är kvar? Finns ett erbjudande på jysk med ek matbord och fyra skinnklädda stolarför under 3000kr. det är ju också billigt! :) Gör det som känns bäst! ( ett tips är också att kolla efter beg möbler på blocket, de kan vara obetydligt använda men även 500-1000kr billigare än om man skulle köpa nytt. Då kankse du har råd med allt :)

ärliggtalat så är det riktigt svårt. men jag skulle nog ändå prioritera mitt hem förre mina tatueringar. Det är iaf vad vi har gjort hittils ;)
Men sen beror det ju på vilken summa vi pratar om. är det kanske runt 10 000 så kan du ju spendera runt 5000kr på ditt hem och 5000kr på din arm ;)
Ja, det här disskuterade vi ju för ett tag sen, Lisette :P Jag vet inte riktigt vad jag sa då heller… Men jag tycker det kan låta klokt att ta en del av pengarna till att börja med sleaven och en del till hemmet, om det finns möjlighet. Men jag förstår att du velar, absolut!
/Christine
som en del nämner så kan du ju dela upp pengarna (beroende på hur mkt det är) å lägga på båda delar. Men om inte det går så hade jag valt att lägga dem på möblerna. Tatuering finns det alltid tid till (och kanske kommer du på fler ideer) men att ha ett hem som man inte riktigt trivs i är tråkigt
Även jag förstår att du velar. I vilket fall så blir ju pengarna en investering i dig själv, men jag hade nog prioriterat möblerna om de jag hade var superfula. Visst, det kan vara superfult och man trivs i hemmet ändå, men är det något som gör att jag inte trivs så är det viktigare. Mitt hem är platsen där det är tänkt att jag ska kunna tanka energi.
En sleeve hade vart totalt underbart! Men den allmänna trivseln går nog före hos mig iaf. Men blocket är super! Hittade samma soffa jag nyss köpt där, bara några mil bort som knappt var uppackad till halva priset *surt för mig*
Paulina

Jag skulle helt klart satsa en del på möbler och en del på tatuering. Om det är pengar så det räcker till lite av varje.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Ja, alltså tyvärr så handlar det ju bara om 5000:- som mest skulle jag tro. Har fått ett erbjudande på 4500:-, känns lite som skampris, men jag får den inte såld så.. Men nu har ännu en hört av sig, får se om hon har lust att ge vad den är värd.
Så att dela upp de på både och går nog helt enkelt inte. Och angående möblerna så vet jag exakt vad jag vill ha. Köper jag inte de, så behöver jag inte köpa något alls
Då kan jag lika gärna stå ut med de jag har nu liksom..
Så antingen blir de 5000:- på armen, eller 5000:- till en tvhylla och ett barbord och två barstolar.
då röstar jag för barbordet!! ;)

tatuering, helt klart :D
Haha! Härligt, jag får ha omröstning
#5 Ja alltså, de är inte skit fult här hemma
Jag har en underbart maffig soffa med divan som är helt ny (och snordyr) och sen är tvhyllan inte heller jätte hemsk, men den är lite för mycket. (Se bild) jag vill ha stilrent, så vill ha en annan vit från Ikea. Men den jag har duger ju så att säga.
Och mitt matbord är inte super hemskt heller. De är runt med fyra stolar helt enkelt. Typ vanligt trä, lite äldre. Målade de vitt! Så de duger också. Men vill verkligen ha barbord och barstolar i stället.
Så egentligen har jag redan ett funktionellt hem och jag trivs, men skulle jag trivas än mer ifall jag hade lite mer av de jag verkligen vill ha.
Allämn trivsel får jag även av en tatuering, mådde super mycket bättre efter att ha tatuerat fjärilarna. Men de kan bero på att dem täckte lite av de förflutna också.
Nu ska jag sluta pladdra. 

Om det inte är något du absolut behöver i hemmet så kan du väl unna dig nått skoj=) Eller vill du känna dig lite "nyttig" så kan du ju dela upp pengarna!
Qui dormit, non peccat
Tvhyllan ser inte så plåkig ut, tänkte mig en flagnande och ranglig sak ;) Men barbord med stolar är både bekvämt och skitsnyggt. Älskar mitt faktiskt. Sen är det bara ett plus i kanten att det är illersäkert ;)
Hm, efter att ha sett din tvmöbel så skulle jag nog göra en tatt. Den är inte årets snyggaste, men ser inte hemsk ut och den funkar ju. Man kan fynda möbler sen, och rätt ofta hittar man billiga barbord med stolar på blocket för en bråkdel av summan man köpte det för.
Paulina
Jag tycker att du ska lägga pengarna på att börja på din arm. För att få tv hyllan att se lite stilrenare ut är det bara att plocka bort allt som står i den och bara låta det vara någon grej i några hyllplan och även låta några vara tomma. Då ser den ju inte så "mycket" ut :)
Jag hade helt klart börjat med armen! :)

Det här var faktist svårt. Men det beror på litegrann också. Om jag hade tänkt bo i lägenheten länge så hade jag velat fixa till den. Men en tatueringen är ju också kul att ha.
Men jag hade nog tatuerat mig. Skulle vara glad mycket längre över det än över ett par möbler. Så jag hade valt sleeven :)
Angående tv hyllan så kanske man kan såga lite i den så att den blir mindre. För den var rätt stor, men annars tycker jag inte det var något fel på den. Eller om det går att montera bort hyllorna över. Men det borde ju inte vara så jättesvårt att såga i den? Annars kan du ju ta hjälp av någon :)
Sen så hade jag väntat med barstolarna. För hade jag köpt dem och suttit där, hade jag säkert tänkt att jag skulle ha gjort tatueringen och ångrat mig, men det är ju upp till dig :)
- Medarbetare på studier.ifokus
#13 Ja jag såg att barbordet jag ville ha fanns på blocket för lite billigare, så när de är dags kanske de finns ännu billigare.
Och sen kan jag ju tillägga att jag bott här redan i 2 år. Så jag har ju inte direkt bråttom och vill ha de klart med desamma. Så antingen kan man ju tänka att de vore kul att äntligen få till några fler saker efter så lång tid, eller att jag kan vänta än lite mer.. för jag har ändå okej möbler. Och soffan i vardagsrummet väger upp en hel del!
Och jo, som vissa säger.. jag skulle nog minsan vara gladare över tatueringen en längre tid, eftersom den sitter där på kroppen! Möbler blir alltid out of date. Fast så ändrar jag mig ju hela tiden också så.. haha!
Singla slant över en öl om det vettja ;)
Paulina
Haha, jag tycker ju inte om öl

vilket verkar roligast? att sitta i dina gamla möbler med en ascool ny sleeve eller sitta på nya barstolen utan tatuering? ;)
Haha, du har rätt felicia.. eller jag vet ju inte vad du syfta på i och för sig. Men de låter mycket roligare att sitta med en sleeve i mina gamla möbler, än sitta i nya med ingen tatuering.

haha det tycker jag med! :D
Jag tycker att du ska prioritera dig själv :) Du mår bra av dina tatueringar för dom är en del av det du var, och är idag. Vill man tatuera ngt speciellt så skulle det betyda mer för mig än en ny tvmöbel.
En möbel kan man önska sig present kort på av mamma och pappa när man fyller år eller när det är julafton ;) Men det är svårare att få ett presentkort på en sleeve! hehe
Tatuering är ju det man verkligen skulle vilja själv. Dock skulle jag personligen aldrig stå ut med en sådan tvhylla, haha förlåt mig :)
Men tatuering är klart det roligare valet, och har du haft det så i 2 år så kn det lika gärna vänta lite till ;)
Ja, tack för era åsikter
Fick höra en bra sak till, en tatuering kommer jag inte ångra. Men kanske där imot möbler om jag inte gjorde en tatuering ist.
Så de blir nog tatuering. Men har inte fått den såld ännu, blir nog nästa vecka kanske.. Han skulle bort. Så kan ju hinna ändra mig tills dess me

Svårt…
Hade ju med velat dela, lite på möbler lite på armen men min röst faller på tatueringen!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

svårt.. hade nog lagt lite på vardera sak. sleeven gör du väl inte i en sittning?

#24 vad är det du ska sälja?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Köp nya möbler tycker jag är alltid kul att kunna inreda som man själv vill, och du kasnke hittar nått på rea så du får pengar över?
Helt opartisk (öh) men jag säger välj armen!
#26 Neeh, den lär nog bli fler sittningar. Dem brukar köra 3 timmar som mest skulle jag tro. Och de blir nog 2000:- kanske..
#27 Ska sälja min eu moppe
Och nu kanske jag får ännu en sak såld, så då får jag ihop 7500:- iaf. Då kan jag nog lägga nåt på en möbel med
Jag skulle definitivt valt att påbörja sleeven. Personligen ser jag inget intresse i att lägga pengar på en massa prylar som jag inte ens behöver. Du har ju redan möbler. Sedan kan man ju tycka att man inte behöver en tatuering heller, men ja, jag ser det ändå som en investering. Möbler har man några år, en tatuering sitter kvar hela livet. Mycket roligare :)
#30 När jag kört på min sleeve har jag bara gjort 6-timmars sittningar.
#31 Jo, fast jag tycker om inredning otroligt mycket också, och vill ha stilrent .. vilket jag inte riktigt har ännu. Så de är väl det de handlar om också. Att få till det som jag drömt om. Men du har som sagt rätt, en tatuering är något som består.
Jo, men tror att lucky 7 här i Norrköping bara kör 3 timmars pass på 2000:- åt gången. Får se me dem
#32 Ja, alla har ju olika intressen helt enkelt så då förstår jag om det är svårt att välja. Jag röstar i alla fall för tatueringen :D
Hm, skumt. Det kanske stämmer, trodde bara de flesta tatuerare brukade köra på heldagar ibland också.
#33 Jao, de kanske dem gör om de är något riktigt stort projekt som en rygg eller nåt. Jag är faktist inte säker.. får helt enkelt höra med grabbarna. Men vet att dem bara kört 3 timmar i taget med andra vänner.

Jag skulle leta mobler pa second hand/tradera osv! Billiga och snygga grejjer for det mesta. En ny tv-bank kan du nog fa for nagra hundralappar och sen kan resten ga till sleeven! :)
// Amanda
#35 Säkerligen, men jag vill fortfarande ha specifika grejer… Och de kanske finns på blocket eller något för lite billigare. Men så mycket billigare tror jag inte, är rätt nya saker jag vill ha
Men möblerna är inte så super dyra heller, eller mer än några hundralappar, men iaf. hehe