Urdum fråga
Ja, jag vet inte om det kan ge komplikationer eller så, men jag hade tänk mig att pierca mig i klittan, vet inte ens vad just den kallas heller. Men det är så att jag som är överviktig kanske har lättare att få komplikationer om det blir lite instängt, hygien är jag noggran med och så inte det som är problemet utan att det blir ju bara lite mer instängt så att säga om det finns stora risker med detta och bör undvika det eller om det är lugna puckar? =)
Har länge funderat på att göra det och känner att det är först nu som jag vill göra det, har sedan tidigare i tungan och ena bröstvårtan, har även haft i läppen och näsan och kommer även att pierca andra bröstvårtan också samt att jag ska göra en "mellan boobisarna" Haha känner mig lagom kass på piercingarnas namn nu känner jag!
Vore snällt om någon kan ge lite info om det här med piercing i just klittan.
Det finns en artikel här där du kan läsa om olika piercings osv. Jag är själv ingen hejjare på detta, men att pierca klitoris kan föra med sig att du tappar känseln där nere, så tänk efter en gång till. Jag skulle nog ta venusberget eller blygdläppen istället, men det är ditt val.
Lycka till! 
/Christine
på http://www.tribe.se finns det information om olika ställen som man kan pierca "där nere". (står allt om läketid osv.) På http://sv.wikipedia.org/wiki/Piercing kan du scrolla ner till genitala piercingar och där förklaras olika begrepp. Sedan är ett alternativ att pierca christina som det kallas, bild finner du på http://wiki.bmezine.com/index.php/Christina_Piercing

#2 en christina var ju riktigt snyggt! Har också funderingar på att göra en genital piercing, dock är jag inte säker på vilken jag vill ha i sånna fall. Om jag skulle förlora känslen i klitoris kan jag ju bara säga tack och hej till sexet! ^^
#3 De flesta säger egentligen fel när de säger "pierca i klittan".
Dom menar pierca i klitoriskappan, vilket är nåt helt annat.
För pierca igenom klitoris är det inte så många som gör, dels för att det gör så sjukt ont och att det är ca 80% chans att man tappar känseln.
Precis som #4 säger så är det oftast kappan man pratar om. Jag har en där, och om jag ska nämna det så säger jag att den sitter i klittan, de flesta vet ju inte ens att man har en klitoriskappa ^^
Att ta i kappan är relativt ofarligt, som jag uppfattat det. Man har jättebra läkkött där nere, ganska naturligt om man tänker på vad underlivet får utstå vid barnafödande. Dessutom är den naturliga floran bra för piercingen, för den är väldigt ren, om man tänker bakteriemässigt. Det ska vara det renaste stället på kroppen, och det har med ph-halten att göra om jag inte är helt ute och cyklar.
Min piercing där läkte ursnabbt. iaf 3 gånger så fort som någon av de 5 andra jag har.
Paulina

Jag har kollat runt mycket nu, det finns en som kallas triangel, en piercing som går under klitoris typ, funderar på att göra denna. En kompis till mig gjorde detta i danmark så funderar på att åka över där någon gång och göra denna. =)
Sent men tack för era svar.. =)