Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 4619 ggr
VeronicaKahlbäck
0

Fourchette/Christina

Hej:)

jag har nu en Christina alltså en vertikal piercing i yttre kappan men är väldigt, vädigt sugen på en Fourchette.

någon som har erfarenhet av det? är det lätt att hålla rent?
den sitter ju lite illa om man kan säga så hehe…

Någon annan som har en Christina?
vad har ni för smycke i? jag har fortfarande läkarsmycket i för när jag byter så börjar den krypa neråt, någon annan med det problemet?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Aviendha
0

Rätta mig om jag har fel, men en christina sitter väl just i springan mellan de yttre blygdläpparna och den övre kulan utanför, uppå venusberget?

Det du beskriver (med tanke på kappan=klitoriskappan) låter som en VCH (vertical clitoris hood) och en sådan har jag =) Min läkstav sitter så bra så jag har inte brytt mig om att byta, kanske byter jag till ett guldsmycke, men tror jag behåller storleken på min. Men det är ju individuellt. Jag har en böjd barbell.

Kanske tolkade jag dig fel, så då får du rätta mig =)

Hur menar du med krypa neråt? Att den vandrar neröver med ett annat smycke? Eller att den sjunker in neråt? Det senare kan ju bero på kulstorleken.

Men en fouchette är ruskigt läcker! Om jag gör en till intim blir det en sådan. Rengöringen där tror jag inte är något större problem egentligen. Visst, det känns ju lite mer utsatt än en VCH eller Christina, men det borde gå bra. Dessutom läker ju intimpiercings rätt fort. Men ärligt talat så vet jag inte hur det ser ut på just den med läkningen.

VeronicaKahlbäck
0

Kanske skrev lite dåligt hehe men jo jag har just en Christina alltså i yttre kappan, sen vet jag inte om det är teoretiskt rätt att säga yttre kappan men piercaren sa så till mej och det är lättast att förklara för andra var den sitter då, om det inte är läge att visa:P

Jag kom på att jag småljög lite i mitt inlägg har ju inte kvar läkarstaven utan har satt in en titan (böjd barbell) för läkarstaven vandrade med,
den kröp alltså inte utåt utan just neråt, den översta kulan försvann in i hålet:O
gick till en annan  piercare som berättade att det inte var så ovanligt utan att det berodde på att man hade så tunn hud där som sedan rekomenderade mej att skaffa ett smycke i titan och det löste mitt problem!

Jag hoppas att den ska läka lika lätt som den andra men får väll ta mej en sväng till piercaren någon dag, bara det att jag är sån äkta fegis egentligen haha!

murderdolls
0

Jag har en christina men det låter inte som om att du har en sådan. Christina piercingen sitter inte i kappan utan den sitter så här som du kan se på bilden här om du klickar är en christina. En christina sitter vertikalt mellan venusberg och klitoriskappa, och alltså inte igenom  klitoriskappan på det sätt som du beskriver.

Men, däremot så tror jag att du har en "vertikal klitoriskappa".

"Klitoriskappa En piercing som går genom klitoriskappan. Kan tas både vertikalt och horisontellt. Lättläkt." - http://sv.wikipedia.org/wiki/Piercing

VeronicaKahlbäck
0

#3 jag har en Christina men gissar att du inte hann läsa mitt inlägg;)
men min är iaf precis som den på bilden:)
har du problem med att smycket kryper in?

murderdolls
0

#4 Jaha okej, hehe nä jag skrev nog mitt inlägg samtidigt som du skrev ditt ungefär. ;)

Jag har aldrig haft det problemet faktiskt, men åandra sidan så ser jag inte ut som tjejen på bilden gör, så mitt smycke man inte "krypa in".

Däremot har jag problem med min extremt långa läkstav som ibland vrider sig när man sover (aajj!) men jag vet inte vart man kan köpa lagom långa stavar, har ingen lust att gå till piercaren och få ytterligare en aslång stav som han själv har böjt till :S

VeronicaKahlbäck
0

jag hade lite det problemet när kulan kröp in då den stack ut väldigt långt på undersidan o det är iiinte skönt.. men jag beställer iaf alla smycken på barbarella.se dom har det mesta:)
När jag har supertaighta jeans brukar den undre kulan fastna i byxerna när jag sätter mej men det löser jag med lite tejp:P

cacao
0

Om man får problem med stavar/barbeller i klitoriskappan så sätt i en hästsko eller en hel ring med kula. Jag har en ring i nu och har inte haft samma "krångel" med att dom hakar i jeans eller vrider sig alls.

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

[jenkass]
0

#7 fast det är ju skillnad på klitoriskappa och en christinapiercing. Är väl inte direkt praktiskt med en hästskobarbell eller hel ring för en christina? jag tycker det borde bli bökigt.. ? eller har jag fel?

cacao
0

Läste lite "halvslarvigt" då det var diskussioner både om vertikal peircin i kappan och Christina. Givetvis borde det vara mkt obekvämt med ring i en Christina, i kappan går det däremot utmärkt!

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

VeronicaKahlbäck
0

någon som vet vad man sätter för smycke i en fouchette?

VeronicaKahlbäck
0

har försökt söka lite på det men antingen är jag värdelös på det eller så finns det knappt någon information om det eller bilder, kan den kallas något annat med?

Aviendha
0

Jag har bara sett bilder med stavar i denna.

murderdolls
0

samma här, har också bara sett att folk har stavar i dem.

Aviendha
0
VeronicaKahlbäck
0

#14 tack för länkarna:) det var precis något sånt jag letade efter!

om man klickar in på länk nr 2 så kan man klicka fram en bild där med ring i men det ser väldans opraktiskt ut.

stod även om hur den skulle kunna påverka hmm "kärlekslivet"
vilket jag funderat massor på hehe, tror ni att den kan vara känslig när den är helt färdigläkt med?

Aviendha
0

Jo, ring verkar otympligt tycker jag.

Eftersom den sitter där den sitter så kommer den ju att stöta emot under sådana aktiviteter. Det stod ju att problem kunde bli för att den skavs/slits eftersom den dras med in och ut lixom. Det kan ju kanske bero på vilka ställningar man har och hur man är skapt med. Kan tänka mig att den är svår att behålla av den anledningen, men vad vet jag. Har inte sett någon irl eller pratat med någon som har en heller.

VeronicaKahlbäck
0

Det får väll bli att prova sej fram;)