Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 4192 ggr
Nostie
0

Töjningssmycke - olycka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Råkade ut för en mindre olycka idag med min töjning. Har töjt knappt 2mm och hade i en claw.

Skulle dra av mig tröjan för att byta och råkar på något vis trycka in smycket i örat under tröjbytet. Det trycktes in rätt långt och satt fast som berget. Fick be pojkvännen dra ut det. Det kom ej något blod, men det känns väldigt ömt just nu. Ska jag sova utan smycke inatt för att vila örat eller kan jag stoppa i smycket igen?

Är orolig pga detta är min första töjning Skäms

Tacksam för svar!

Nostie
0

*note. Ordet "skäms" ska egentligen vara denna gubbe > Skäms

Aviendha
0

Ajaj, så ont när man fastnar i saker sådär! Det borde inte vara någon fara att sätta i smycket som du har igen. För örat satt ju fint runt det, problemet blev när de trycktes in för långt. Om du tar ur helt kommer antagligen hålet att gå igen sig rätt mycket över ett dygn.

Gör det ont att ha det på ungefär samma ställe som du hade det innan så kan du ju gå ner lite till i storlek. ANnars tror inte jag att det borde vara någon fara.

Nostie
0

Tog inte ut smycket utan satte bara i ett mindre under natten. Annars känns det helt lungt idag. Men man blir ju lite orolig.. Antar att man är uppskrämd efter alla andras skräckhistorier Glad

Tack för svaret =)

Aviendha
0

Bra att det känns bra =) För säkerhetens skull kan du ju vänta ett tag till innan du ökar i storlek för att vara helt säker på att det läkt efter olyckan. Hellre en snygg töjning efter ett långt tag än en stygg töjning efter halva tiden ;)

Liss
0

Så fort de gör ont och du är orolig sådär så kan du gå ner lite i stl bara. Om du tar bort den helt går den igen sig vädligt fort i dem små storlekerna. Glad

Men de låter som du fixa det bra själv. De brukar bränna lite när man töjer, men de ska inte blöda som sagt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nostie
0

Sen jag töjt upp mitt hål (som är kanske 2mm) har jag aldrig känt någon smärta för huvudtaget. I början när jag satte in töjstaven kändes det, men sen när jag reglerat storleken lite då och då har jag aldrig känt någon smärta

So far so good iaf. Hu rkänner man förrästen av om det är "läkt" eller inte?

Aviendha
0

#6 Bra fråga =) Som nyläkt kan huden vara skörare, vilket kan vara bra att veta. När det inte gör det minsta ont/ömmar, inte har någon hudrodnad, vätskar eller varar. Inga sårskorpor eller liknande. Då väntar man ett litet tag till sen så kan man nog säga att det är läkt ;)