Piercing i klitoriskappa
Jag funderar på att skaffa en vertikal piercing i klitoriskappan.
Dock har jag bullfitta och de yttre blygdläpparna täcker allt så piercingen skulle inte få luft så att säga, om jag inte särar på benen.
Tror ni det skulle bli några problem?

Jag tror inte att det skulle bli ett problem. Sov utan trosor så att den får luft och sköt hygienen bra så lär det inte bli några krångligheter. Men rådfråga en piercare om du är osäker.
Lycka till!

Ah okej. Tack så mycket för svar :)

[
En av de vanligaste genitalpiercingarna för kvinnor. Denna piercing är beroende av anatomin och specifikt hur pass utvecklad klitoriskappan är. Alla är vi olika och därför kan inte alla ha alla piercings, men alla kan ha någon. Vi sätter i en ring från början, oftast på 1.6mm. Denna kan med fördel töjas ut till en något tjockare ring efter läkningen för en bättre stadga.
Denna piercing läker oftast väldigt fort, ibland kan man byta smycke redan efter sex veckor.
Klitoriskappa - vertikal
Detta är också en av de vanligaste genitalpiercingarna för kvinnor. Även denna är beroende av anatomin. Denna piercing sitter vertikalt genom klitoriskappan genom ett centrerat hål, där den ena kulan syns ovanpå kappan och den andra kommer fram underifrån.
För denna piercing sätter vi i en böjd barbell på 1.6mm."
Kopierat från barbarella.se
Problemet är som sagt att det är svårt att säga när man inte vet exakt hur det ser ut. Allra bäst är nog att du pratar med en piercare som utför intimpiercingar så h*n får se hur du ser ut och om det är möjligt att utföra en sådan piercing på dig. Om du inte kan göra just denna så finns det många fler intimpiercingar att välja på :)

Ofta är inte de yttre blygdläpparna något problem alls, det som kan avgöra om du kan bära en vertikal piercing i kappan är just kappans form och storlek.
Att du som du säger har "bullfitta" tror jag inte inverkar. Bra hygien är ju a och o under läkningen naturligtvis oavsett hur man är skapt.
//Suss
Medarbetare på sajten irishcob
Nu har jag just en sådan, och mina kulor syns inte när jag står vanligt, den övre skymtar lite bara, och jag har inte "bullfitta" så det är olika från person till person hur det ser ut. Eftersom din undran var hur den skulle läka om de inte luftas normalt sett så kan jag säga, baserat på min erfarenhet, att den läkte hur bra som hellst.
Normalt sett har man aningen bättre läkkött där nere av naturliga skäl, och läketiden för piercings där sade min piercare var allmänt kortare. Jag hade som sagt inte ett enda problem med den, den som läkt snabbast och bäst av mina.
Dessutom så är man "renare" där från bakterier pga. den naturliga floran vi har som just ska skydda mot bakterier, och även det hjälper väl till. Men håll rent, använd bomullstrosor och byxor som inte är extremt tighta så ska det inte vara några problem.
Paulina
#5 Jag måste skratta lite när du säger att dina kulor inte syns… 
#6 Hehe, skönt att höra att de inte bara var jag som hade så dålig humor
Men för övrigt kan jag inte prata om egna åsikter, men håller med aviendha. De läker mycket bättre där nere och går relativt fort. Men de är som med alla andra piercings också individuellt.
Du får rengöra den som man ska bara, så lär de nog funka fin fint.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#6 #7 Haha, det lät faktiskt riktigt kul! =)
Paulina

Det är nog, som de andra här säger, inga problem med läkningen. Min var läkt på ett par veckor. Däremot fick inte en kompis göra den, eftersom hennes kappa var för liten, så du får nog rådfråga piercaren. Lycka till! 
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"