Piercing under operation
Jag har under en tid nu funderat på att göra en piercing i klitoriskappan, men läste precis en tråd här där det stod något om att man kanske måste ta ut piercingar när man opereras. Jag ska förmodligen operera ländryggen relativt snart. Väntetiden ligger på 1-3 månader innan jag ens får träffa kirurgen, och därefter vet jag inte hur lång tid det tar att få opereras. Jag är nog ganska högt prioriterad, så det kan också gå fort.
Min plan var att pierca mig i början på nästa vecka, då jag fått pengar, men borde jag vänta med det iom operationen?
För som jag har fattat det ska man inte plocka ut smycket för snabbt, och har jag tur kanske jag får opereras om en månad liksom. Eller tror ni att den kan få sitta kvar under op? Någon som har erfarenhet?
/Anneli
Som jag fick svaret utan en tjej som jobbar inom den biten så finns det inget generellt sagt. Dock finns det ju plaststavar man kan byta till under operation, då metallen är "boven". Sådana hittar du på de flesta webshopar, som barbarella.se tex.
Sen när det gäller att bya smycken, man ska ju inte göra det innan de är läkta av förklarliga skäl. Dock läker ju en intim ofta fortare än många andra piercings. Gör av avvägning, tror du att den hinner läka innan du opereras? Då kan du göra den (alt. hör med läkare om det är några problem att ha den i under operationen)
Annars får du nog vänta. Men det är ju trist det med ;)
Paulina
Ja, inte vill jag vänta. ;)
Tack för svar!
/Anneli
Hör med läkare redan innan vad det är som gäller. Om det är lugnt att du har i en plaststav under operationen kan du ju lika gärna pierca dig nu. Måste du däremot ta ur smycket helt och hållet kanske du borde vänta trots allt, även om det läker fort så är det ju aldrig bra att ha ur smycket någon längre tid relativt tidigt. Så det beror ju lite på hur lång tid själva operationen beräknas att ta också.