Planer för 2009
Har ni några planer för vad som komma skall inom bodymods, för året 2009?
Om det är så, vad blir det?
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Det kommer bli en tatuering(förhoppningsvis), jag måste nå mitt delmål att gå ner 5kg till 5.e mars för att få göra någon tatuering :D Hade tänkt att det skulle bli en svala med lite rosor och kompasstjärnor :D

Jag vill ta en vertical labret, septum och outer conch i år.
Den verticala labretten och outer conchen är jag rätt säker på att jag kommer göra i år. Men septum måste jag övertala min pojkvän och mamma att jag ska få göra… Men jag lyckas nog, hoppas jag :D
- Medarbetare på studier.ifokus
Jag hoppas på en genital i år:) Hade tänkt göra den innan jag og julledigt, men tyvärr tog piercaren ledigt före mej. Och jag har ett sådant jobb att jag nog vill vara ledig några dagar efteråt…så jag inväntar rätt tillfälle:)

En septumpiercing och lite mer på min arm är det tänkt..
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Det första blir att fylla i den senaste tatueringen. Har tappat rätt mycket färg.
Sen vill jag göra en "mamma" tatuering, men vi får se om ekonomin tillåter.
#5 Vad innebär en "mamma" tatuering?:)
Vad gäller tatueringar så ska jag göra klart min arm och fixa till den på foten.
Sen hoppas jag att efter lite kbt våga pierca mig. Vill ha en industrial och ett till "vanligt" hål i örat som jag kan kan töja lite. Sen skulle jag väldigt gärna vilja ha en cheek också, men då krävs rejäl övertalning av sambon.
Tatueringarna kommer bli klara, men det där med piercing vet jag inte om jag någonsin kommer våga ;)
Funderar fortfarande på en industrial, men det blir knappast 2009 för jag vill nog att helixen ska få ordentligt med tid att läka ordentligt först.
piercingar får nog vänta lite, är mest sugen på ny gaddning, eller möjligtvis dermals om jag kommer över det.
≧◔◡◔≦
Jag har nog inte direkt det inplanerat 2009 utan måste gå efter hur ekonomin ser ut.
Men de som är på listan är;
Tatueringar
- Halv sleeve
- Ryggen
- Foten
Än så länge…
Piercings
- En genital
- Ett till vanligt i höger eller vänster som ja kan töja lite
- Conch
Fast piercings vet jag aldrig när de blir mer…
Som flera andra säger beror det på ekonomin vad gäller tatueringar, och vad gäller piercingar så beror det på jobb, eftersom mitt nuvarande inte tillåter synliga piercingar och jag är jättesugen på en mouche!
Men tatueringar… Jag är rätt nöjd just nu som det är. men är grymt sugen på nånting old school men har dock inte bestämt vad än, men det blir en liten grej ändå. Men ekonomin måste som sagt stämma.
/Christine

Jag hoppas få råd till fler blommor till min samling på ryggen.
En eller flera dermals hade suttit fint också, men jag tycker det är fasligt dyrt för ett litet hål :(
Tror att det blir fler blommor i första hand.
#6 En tatuering där det står mamma på finska.
En sleeve på vänster arm och kanske töja hålen i öronen är planen. Har sparat pengar och funderat i ett helt år, så nu känner jag att det är dags :)

Jag ska töja nått hål i öronen, sen ska jag göra en tattoo i ansiktet-örat. Jag har inte bestämt mej än.. Men jag ska göra det!
Hade vela haft en dermal eller tio.. Får se vid midsommar när vi ska till göteborg om det går att boka en tid i göteborgsområdet då.. Tror inte det finns häromkring..

Först och främst ska jag fortsätta töja septum och öronen, och byta ut min sternumpiercing mot dermal anchors.
Har jag råd blir det tatuering/ar.

jag har mycket inbokat jag , ska förhoppningsvis få färdigt min sleeve,
Sen blir det väl till att börja tatuera och pierca,
så vi får hoppas på det bästa i allafall
Ska tatuera in min dotters namn på höger underam i alla fall. Sugen på flera piercingar (tungan), men inget bestämt ännu… We´ll see! 

Oj oj.. Hehe nu fick man fundera lite. :)
Först och främst skall jag börja med att tatuera in ett skepp, två svalor och ett roder på ena armen. Sen vill jag göra min chestpiece (två delad) blir troligen ett par svalor där också och eventuellt med en banderoll om det inte blir för grötigt :) Sen har jag planerat in två rosa armbågstatueringar. :P
Helst skulle jag vilja köra båda mina helarmar i år. Men det kommer jag inte att ha råd med så man får ta det lite pö am pö :P
Jag ska fylla i min armtattoo på sina ställen där den förlorat färg.
Ska ev bygga upp den lite så den går upp på överarmen men vet inte exakt vad som skulle bli bäst så jag avvaktar. Vill få tummen ur och töja klart mina öronlober till 16 mm. Kanke ett par dermals.. Men sen jag gaddade ena underarmen känns det inte som att det kommer passa lika bra längre.. Så får se.
Annars skulle jag nog vilja tattuera mina fötter men får se..
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag ska töja klart mina öron och få läkt mina conchar. Sen skulle jag vilja pierca en medusa och båda näsvingarna också…

En tattis ska det nog bli :)
// Amanda
I år blir det :
Piercing i ena ögonbrynet
Piercing i navel ( när magen blir platt nog)
En tatuering föreställande en triquetra

de blir nog en navelpiercing,men jag är hemsk sugen på att ta hål i tungan oxå! får se hur de blir=)
Qui dormit, non peccat

en tatuering av min lille chippens fot ska de bli.
eventuelt en av hundens också :)
Inför ännu ett studieår så lär det inte bli mycket på min front tyvärr. Får väl sukta och dregla över era bilder och planer här i stället ;)
Kanske kanske en piercing, men jag får se hur det blir med den saken.
Paulina

Det blir förhoppningsvis en taturing med stjärnor och "snirklar" på sidan av magen ovanför höften efter sommaren. Även en navelpiercing kan det nog bli och en septum.
Sen hoppas jag även på att min forward helix piercing ska läka i år, har just nu haft den i 10 månader.

Jag ska tatuera min illers tass på sidan av halsen och eventuellt hattifnattar på benet. Får se om jag har råd att göra något annat med. Är sugen på att tatuera en tavla som min mor har målat som hon kallar "Morra Lisa". :) Men om det blir i år det vet jag inte.
Väntar på att mina kinder och min earl vill läka till sig lite mer tills jag vågar/vill pierca mig mer. Piercar jag mig mer detta år kommer jag göra lite mer genitalpiercings och kanske några helix så att jag kan ha labretstavar med nitar. Det är meningen att nitarna ska sticka uppåt, om ni förstår hur jag menar.. svårt att förklara.. det blir inte helt som vanliga helix'ar.
Förhoppningsvis klyver jag tungan detta år också.
Vill även skära loss lite fläsk från mina öron då dom inte mår så himla bra.. Jag har ärrvävnad på baksidan som jävlas sjukt mycket med mig (sväller upp ibland även om jag inte töjt eller gjort något konstigt) så det är fult, jobbigt och smärtsamt.. så dom måste jag fixa så fort jag kan..
Usch vad det känns som att man har mycket planer och lite tid!
#29 Jag tror jag fattar vad du menar med din kommande helix, men kan det inte bli svårt att få plast med plattan/kulan i vecket eller vad man säger? Iaf har jag ett tight veck ;)
Paulina

#30 ja, kan hända, men man kan ju alltid ha 1,2mm för att ha mindre kula.. har iofs rätt små öron så det kanske inte skulle kunna gå att göra på mig öht, men jag hoppas det iaf! Har velat ha så i så många år :)
#31 Det är ju sant, och det finns ju smycken i alla former, så kanske hittar du något som kan passa. Om det funkar kan det nog se rätt fräckt ut i vilket fall. Håller tummar för det ;)
Paulina

Nästa vecka så ska jag göra årets första sittning ;)
Då blir det en "Faith in Love" gaddning i nacken.
Någon gång under våren så ska jag även göra en gaddning som börjar ungefär vid ljumsken och går upp längst med hela vänstersidan och sluter på skulderbladet.

har bokat två tatuerings tider. i juli.
en ska föreställa björnen akakabuto, finns med i anime serien silverfang (gin)
sen ska den andra vara på sommarstugan, som min morfars far byggde och min morfars och mormors namn
sen funderar jag på att tatuera den första bokstaven i mina marsvins namn, gett bort dem och vill minnas dem på något sätt
En tatuering blir det för mig, min första så spännande! :)

Jag vill fylla i min gamla tatuering och göra 1-3 nya.
Har två ärr jag skulle vilja täcka, den ena efter tbcspruta på överarmen, 5 mån gammalt. En på ryggen efter bortagning av födelsemärke, 2-3 mån gammalt. Så jag måste vänta ett tag till antar jag.
Skulle vilja utöka min gammal också, är så lite bara ett horusöga……

Tatuering känns dessvärre fortfarande lite väl avlägset pga ekonomin.
Men i piercingväg hade jag tänkt mig en del..
Först och främst cheeks, men även två intima och venoms.
(ev. smiley, tongue web & navel)..
Håller på att töja upp till 10-12mm i båda öronsnibbarna.
Förresten hur långt kan man töja upp så det kan läka ihop igen? generellt sett.
Ska tatuera mig för första gången, det ska bli en diamant på handleden.
Sedan vetjag inte vad mer trevligt det kan bli!
#38 Brukar bli mycket olika svar på det, eftersom de beror på en individuellt hur bra läkkött man har och så vidare. Men jag brukar säga att efter 8 mm finns de lite mer risker, och efter 20 mm finns de ingen återvändo. Så 10-12 mm ska kunna gå ihop.. med dem föruttsättningarna att man har något sånär okej läkkött:)
Jag ska köra en sleeve (började med den i januari och blir färdig i mars)
Pinuppa på vaden, gjorde för en vecka sen dock.
Minst två microdermals (gör dem imorgon eller på fredag).
Implantat, bröstkorg. I höst.
Kommer nog dyka upp bra mycket mer, men det är vad som är inplanerat just nu.

Det blir nog minst 3 tatueringar.. en texttatuering på armen blir nästa och efter det en liten myra. Efter sommaren hoppas jag på en sugarskull eller så ska jag börja med min jättetatuering jag har planerad för halva ryggen
Jag vet inte om det blir någon piercing, är lite sugen på en medusa… men vi får se.
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Nu har jag bokat tid för en stor lilja på vänstra skuldran :)
den 24/2 kl:12 är det dax!

Kanske blir en tatuering innan den 8de mars. lite beroende på när jag åker ner till mamma och om jag får en tatueringstid. Vad säger jag inte. får ni se då.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

De planer jag och min sambo har är att tatuera in varsin koifisk med texten Amor Vincit Omnia utmed fisken. Det ska vi göra på insidan av våra underarmar. Då kommer dem att bli på så sätt att när vi håller varandras hand så tittar fiskarna på varandra. Vi ska göra den tatueringen istället för att tatuera varandras namn. Så dettta kommer att ske nån gång efer bröllopet som är 30 maj. Jimmy har en kompisar som ska skissa upp lite olika modeller till oss. Han är jätteduktig på att teckna. Sen blir det väl ingen mer 2009 utan kanske något mer 2010. Har bara en tatuering än så länge. Jimmy har desto fler.
Kommer bli i alla fall en, eventuellt två tatueringar. Sen så är jag lite sugen på två piercingar också, labret och/eller ögonbrynet. Men jag får se hur det blir med det…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag har precis varit och gjort några hål i vänster öra, det blev två vanliga och en helix. Jag hade bara ett vanligt hål i det örat sedan tidigare så det var dax för några till där nu.:)
Nästa månad tänker jag göra i ena näsvingen, och sedan ngn gång här framöver så blir det även en tragus i vänster öra och två helix i höger öra, sedan får vi se vad det bli för ngt mer skoj..:)
#45 Kul att du kikar in alex:)
#47 Ja, kikat har jag gjort länge, det kan jag lova.
Har ju haft planer på både tatueringar och fler piercingar i många år, men ålder och ekonomi har hindrat mig. Nu har jag dock litegrann av både och, så nu ska det börjas i alla fall!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Utökade planer, blir förhoppningsvis suspension i år igen samt korsettpiercing.
Just nu är planerna att få ordning på helixen som lever sitt eget liv. Har svällt upp värre än när den var nygjord och vätskar som sjutton :S
#48 Hehe, okej.. men de låter bra de. Då förväntar jag mig bilder när de händer

Mina planer för 2009 äer mssor!
Dels vill ajg göra mina två första tatueringar, en vädur med alvisk text runt omkring där det ska stå "Im meleth naur" detta på ena fotleden, på den andra ska det vara en fågel fenix..
sen vill jag göra 3 piercingar i naveln, en intim, en i tungan och en industrial.. planer finns.. men inte pengarna *suck*

På listan finns massor, men sen får vi se vad plånboken tillåter :)
Men jag är sugen på
- Navelpiercing
- Tatoo, typ vid höger höftben, en stjärna
- Tungpiercing
- & eventuellt pierca en till off side labret så det blir små söta
snakebites :)
#51 Självklart!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag ska förhoppningsvis göra min första tatuering! =)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#52 Måste bara få säga wow. 
Jag bara måste göra en piercing i klitoriskappan. Det är det första jag ska göra. Sen ska jag pierca om bröstvårtan eftersom förra aldrig ville läka. Är lite sugen på septum också, får se. Tatuering vore skoj också, men det är inget som lockar till hundra än. Njae, piercings känns bäst, än så länge. ^^
/Anneli
Det kommer bli en mindre grej för mig den 28.e maj^^ sedan hoppas jag på en off center så det blir till en venom bite, hade det tidigare men fick ltie krångel :(
Nej, nu har jag har bestämt mig för att läka under hela 2009. Och eftersom jag är blodgivare också så har dom inte varit så nöjda med mig under 2008 :P Jag tänkte bättra på mig på den fronten under det här året och sen se vad jag känner för under nästa år istället :)
/Christine

Nu är flera planer spikade. Två tatueringar imorgon eftermiddag och medusa på måndag eller tisdag! :)