Hur ska jag göra?
Hej, har en töjning på 5mm i högra och är snart klar med 10 i vänstra. Vill som mål ha 12mm i båda öronen.
Så snart måste jag köpa 12mm spiraler. Men min fråga är om jag också ska beställa 14mm spiraler för att göra hålen större och sen downsiza till 12 för att kunna få in pluggar till slut?
tacksam för snabba svar
Det beror väl på hur dina öron är. Det kan vara trixigt att få i en plugg, beror lite på hur kanterna är utformade och tekniken, men jag tror att om du töjt till 12 så borde du få i pluggen, iaf om du står i duschen och är varm om örat och ev. använder något "glid" för att lättare få in den.
Paulina
För mig var det inga som helst problem att få in en 12mm-plugg i örat som var töjt till 12. Det gick bra både med tunnlar utan kanter och pluggar med kanter. Men det är nog individuellt. Som Aviendha sa, varm dusch och ev glid borde funka. :)
/Anneli
Jag gjorde nog lite större när jag skulle ha i 12 mm. Från 10 mm till 12 mm töjde jag ut med några tops, så vet inte riktigt vad jag kom upp i. Men jag vet att de var lite trixigt att få i 10 mm tunneln när jag bara töjt till 10. Men de brukar funka med olivolja och en varm dusch så vävnaden blir mer töjbar:)
Annars kan du ju, som du säger, göra de nån halv mm större eller så.. så blir de än mer enkelt. Tunnlar är lite luriga tycker jag. Dem går inte direkt att töja med heller.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
tack för alla era svar :D